תוכנית התואר השני בתקשורת ומדיה חדשים נועדה להכשיר אנשי מקצוע וחוקרים איכותיים בעידן של טכנולוגיות חדשות וסביבת תקשורת משתנה וחדשנית. ארגוני תקשורת וצרכני המדיה מצויים בתהליכי שינוי משמעותיים: התמזגות מדיה, זמינות מתמדת, אינטראקטיביות והתאמה אישית של תכנים – אלה אחדים מן השינויים שמאפיינים את עולם התקשורת הדיגיטלית בעידן של היום.

אודות התוכנית


  • לימודי תואר שני בתקשורת ומדיה חדשים נועדו להכשיר אנשי מקצוע מעולים המבינים את ההתרחשות הדינמית בעולם התקשורת הדיגיטלית לנוכח השינויים בו.
  • לטפח אנשי מקצוע וחוקרים איכותיים בתחומי התרבות, התוכן, הפוליטיקה והחברה.
  • לשלב בין הפן העיוני-מתודולוגי, תוך מתן דגש על פרשנות עדכנית לתאוריה קלאסית ובין הפן המחקרי, הרעיוני והאמפירי כדי לחשוף את הסטודנטים למגמות עכשוויות ועתידיות כאחת, הכרוכות בשינוי ובחדשנות טכנולוגית ובהשפעותיהם.
  • לפתח בקרב הסטודנטים את היכולת להבין, לפעול, להוביל, ליצור ולחקור בעולם התקשורת הטכנולוגי העכשווי והמתפתח, עולם הסייבר המשתנה ללא הרף, בתחומי המדיה השונים וברבדיה בכלל ובתחומי הפוליטיקה והשכנוע, התרבות והחברה בפרט.
  • להכשיר בוגרים בעלי רקע רחב ומומחיות בתחום, כדי שיוכלו להשתלב כאנשי מקצוע מומחים בתחומי עשייה שונים.

מאפייני התוכנית


  • הלימודים מותאמים לבעלי קריירה ומתקיימים בימי חמישי בשעות אחר הצהריים והערב ובימי שישי בשעות הבוקר, במשך שנה קלנדרית אחת (שלושה סמסטרים).
  • לרשות הסטודנטים עומדת סביבת לימודים מתקדמת הכוללת: מעבדת ייצור תלת מימד לפיתוח אבי טיפוס פיזיים דיגיטליים, המעבדה לחדשנות במדיה, אולפני טלוויזיה, אולפני רדיו, חדרי עריכה המצוידים במערכות עריכה מתקדמות, חדר חדשות ע"ש דניאל פרל ומעבדה שיווקית.
  • התוכנית מתמקדת באמצעי המדיה החדשים ומציעה מערך מקיף ומעמיק של קורסים בתאוריות ובשיטות מחקר, בשני מסלולי התמקדות: מסלול תקשורת אסטרטגית בעולם הדיגיטלי ומסלול תרבות וחברה בעידן הדיגיטלי.
  • קורסים חדשניים כגון: פסיכולוגיה של חוויית משתמש UX, תקשורת מול קהל ומצלמה, נוירו-מרקטינג וטכנולוגיות שכנוע. 

מה תלמדו?

מבנה התוכנית

  • שנה אקדמית אחת

    40 ש"ס (32 ש"ס לימודי ליבה ו-8 ש"ס לימודי מסלול).
    שני מסלולי לימודים ללא תזה:
    "תקשורת אסטרטגית בעולם דיגיטלי"
    "תרבות וחברה בעידן דיגיטלי"

  • ימי הלימודים

    ימי חמישי אחר הצהריים.
    וימי שישי בסמסטרים חורף ואביב.

  • תנאי זכאות לתואר שני

    סיום כל הדרישות לתואר בציון ממוצע 80 ומעלה.

* ​תוכנית הלימודים​ כפופה לשינויים

כל מה שרצית לדעת על תואר שני בתקשורת ומדיה חדשים

עדי אברס
Owner, A Abras LLC

"נרשמתי לתואר השני באוניברסיטת רייכמן בידיעה שאוכל לעשות ולקבל הרבה מעבר לתואר. האפשרויות להשתלב בתוכניות ובפרויקטים כמו מועדון היזמות ותוכנית המנטורינג שלקחתי בהן חלק, פתחו בפניי עולמות חדשים של אנשים, ידע ותחומים שונים."

שירה דביר
Onboarding Delivery Manager, Cymbio | Ex-Wix

"התוכנית נתנה לי כלים וצורת חשיבה שיווקית עדכנית ודינמית שמתאימה לעולם החדש והם משלימים בצורה נפלאה את הכלים שרכשתי בתואר הראשון."

גל טרבלסי
Marcom Manager, SuperCom group

"נהניתי לקחת חלק בתוכנית לימודים מרתקת, בה חקרתי נושאים בוערים ורלוונטיים לעולם החדש, ובעיקר זכיתי ללמוד ממרצים מצויינים המעניקים יחס אישי לכל סטודנט"

מתעניינים בלימודי תואר שני באוניברסיטת רייכמן?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם