חדשות

הענקת פרס אהרן ברק לחקר המשפט

10 יוני
2024

שתפו ב:

הענקת פרס אהרן ברק לחקר המשפט

 

יוני 2024

 

טקס הביכורים של פרס אהרן ברק למצוינות בחקר המשפט התקיים בקמפוס ובמסגרתו הוענקה הכרה מטעם בית ספר הארי רדזינר למשפטים וחברת נבו בשם גדול המשפטנים בישראל ומהגדולים בעולם, חבר סגל בית הספר פרופ' אהרן ברק נשיא בית המשפט העליון (בדימוס).

ברכות לפרופ' ברק מדינה הזוכה בפרס החוקר הבכיר ולד״ר מירב פירט מצקין, הזוכה בפרס החוקרת הצעירה.

פרופ' ליאור זמר, דיקן בית הספר פנה לפרופ' ברק ואמר: "פרופ' ברק – במילה אחת מהדהדת – תודה. תודה על מה שאנחנו יודעים ועל מה שאנחנו לא יודעים שעשית ועודך עושה לחיים הדמוקרטיים במדינה, תודה שאתה מהלך בינינו ומעצם זה – וברגעים של שיח – מאפשר לנו להמשיך וללמוד ממך."

 

מנימוקי ועדת הפרס שבראשה עמדו פרופ' רבקה ווייל, פרופ' אדם שנער וד"ר רפעאת עזאם:

פרופ' ברק מדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים זכה בפרס החוקר הבכיר על תרומתו הרבה לקידום המשפט הציבורי בישראל, כתב יחד עם פרופ' אמנון רובינשטיין את המהדורות החמישית והשישית של הספר "המשפט החוקתי של מדינת ישראל" שמהווה "אורים ותומים" של המשפט החוקתי הישראלי. ספר זה מצוטט ברבים מפסקי הדין של בית המשפט העליון כדבר שבשגרה. בנוסף, הוא פרסם ספרים פורצי דרך בתחום זכויות האדם והניתוח הכלכלי של המשפט. הוא פעל ללא לאות במגוון הכובעים האקדמיים שאחז לאורך השנים (לרבות חוקר, דיקן ורקטור) לקידום אפיה של מדינה ישראל כמדינה שוויונית ודמוקרטית.

 

ד״ר מירב פירט מצקין מאוניברסיטת תל אביב זכתה בפרס אהרן ברק לחוקר צעיר על מצוינות בחקר המשפט מטעם אוניברסיטת רייכמן. ד״ר פירט מצקין היא חוקרת פורצת דרך בתחום החוזים הצרכניים שמשלבת במחקריה שיטות מחקר אמפיריות מתוחכמות עם תובנות מעולם הפסיכולוגיה והכלכלה ההתנהגותית. הגנה על זכויות הצרכן ומניעת אפליה בין צרכנים הנחו את ד"ר פירט מצקין בעבודתה שתרמה רבות לקידום תובנות חדשניות ומבטיחות. ד"ר פירט מצקין היא חוקרת צעירה ומבטיחה שכבר בנתה לה שם עולמי ורקורד מקצועי מרשים ביותר עם פרסומים בכתבי עת מהשורה הראשונה בעולם ויש ציפייה גבוהה מעתידה המקצועי והישגיה.

 

קרדיט לצלם: גלעד קואלרצ'יק

לגלריית התמונות מהאירוע 

 

ברכות חמות לזוכים!