חדשות

המשפט המבויים לשנת 2024 לזכרו של דוד שורץ ז"ל

17 יוני
2024

שתפו ב:

המשפט המבויים לשנת 2024 לזכרו של דוד שורץ ז"ל

יוני, 2024

 

בשבוע שעבר התקיים באוניברסיטת רייכמן אירוע השיא של המשפט המבוים הפומבי שבו הציגו ששת הסטודנטים את טיעוניהם בפני הרכב שופטים מיוחד בראשות כב' השופט בני שגיא, נשיא (בפועל) בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עו"ד אורלי בן ארי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי) ופרופ' אורנה אליגון דר ממכללת ספיר.

 

המשפט המבוים השנה עוסק בערעור פלילי על הכרעת הדין המרשיעה של בית המשפט המחוזי, שמבוססת בעיקרה על ראיה, סרטון שהושג באמצעות אפליקציה חדשנית שנועדה לסייע לאזרחים במצוקה להזעיק את עזרת המשטרה. אפליקציית Help Me מאפשרת לקרוא לעזרת המשטרה בעת מצוקה ומעבירה אליה בזמן אמת תיעוד – קול ותמונה – של האירוע. סרטון הווידאו שהפיקה האפליקציה נשמר על ידי המשטרה, והיא השתמשה בו במסגרת החקירה הפלילית נגד המערערים/הנאשמים, ולאחר מכן כראיה במשפט שהתנהל בעניינם, ראיה אשר הובילה להרשעתם. אלא שהמערערים לא היו הגורמים שמשתמשת האפליקציה חשה מאוימת מהם ועל כן ביקשה לקרוא לעזרת המשטרה, אלא דווקא קרוביה.

 

את המערערים ייצגו הסטודנטים עומר חרמוני, ג'ני סידיקוב ויובל שחר.

ואת המשיבה, המדינה, ייצגו הסטודנטים שלבי וסר, יובל קימלמן ורן שלו.

 

אחרי שנה ארוכה ומאתגרת, ואחרי מחקר משפטי מורכב, כתיבת כתבי טענות ועיקרי טיעון, הציגו ששת הסטודנטים את טיעוניהם בעל פה בפני הרכב השופטים המיוחד. הסטודנטים טענו באופן מדויק ומרשים וגרפו מחמאות רבות הן מהרכב השופטים והן מהקהל, על עמידתם האיתנה והצגת טיעוניהם באופן ברור, משכנע ומנומק.

 

בתום השמעת טיעוניהם ולאחר התייעצות של השופטים, החליט ההרכב לקבל את טענות המערערים, לקבוע שהמשטרה פעלה שלא בסמכות כשהשתמשה בסרטון כראיה, ובשל הפגיעות בזכויות של המערערים, לרבות פגיעה בזכות לפרטיות ולהליך הוגן, החליטו השופטים לפסול את הסרטון ולזכות את הנאשמים מהאישומים שיוחסו להם.

 

בראשות הצוות האקדמי שליווה את ששת הסטודנטים עומדת ד"ר ענת רוזנברג מבית ספר הארי רדזינר למשפטים, ולצידה עו"ד נועה מילשטיין, עו"ד שחר פרידמן וד"ר עו"ד שירה לייטרסדורף-שקדי.

 

לאתר המשפט המבוים ולקריאת כתבי הטענות והמסמכים הקשורים למשפט המבוים 2024 מוזמנים להכנס לקישור כאן.

 

לגלריית התמונות מהאירוע לחצו כאן