חדשות

הישג לאוניברסיטת רייכמן: נכנסה לדירוג היזמות היוקרתי של Pitchbook

07 נובמבר
2022

שתפו ב:

אוניברסיטת רייכמן נכנסה השנה לראשונה לדירוג היזמות היוקרתי של Pitchbook, המדרג את האוניברסיטאות המובילות בעולם המצמיחות יזמיות ויזמים. אוניברסיטת רייכמן דורגה במקום ה-38 בעולם בזכות 350 יזמים בוגרי אוניברסיטת רייכמן, שהקימו 293 חברות ויחד גייסו כ-8.8 מילארד דולר. יתרה מכך, כאשר בוחנים את הדו"ח רק על פי אוניברסיטאות קטנות, בהן פחות מ-15 אלף סטודנטים, אוניברסיטת רייכמן מדורגת במקום ה-7 בעולם.

 

אוניברסיטת רייכמן השתלבה במדד, לצד אוניברסיטאות עילית, כמו סטנפורד שמובילה את הרשימה, הרווארד ו-MIT. הישג זה בולט בשל העובדה כי אוניברסיטת רייכמן חדשה יחסית, בת 28 שנים בלבד היא אינה ממומנת על ידי מערכת התקצוב הממשלתית של ההשכלה הגבוהה, מנוהלת כחברה לתועלת הציבור והוצאותיה ממומנות במלואן משכר לימוד ותרומות.

 

הדירוג נערך מידי שנה על ידי חברת המידע העסקי, משווה בין האוניברסיטאות ומתבצע על ידי מחקר מקיף של כ-150 קרנות הון הסיכון המובילות בעולם הממפות כמה סטארט-אפים וכמה מקימים יצאו מכל אוניברסיטה.

 

הישג זה מצטרף לרשימה ארוכה של הישגי אוניברסיטת רייכמן באקדמיה הישראלית ביניהם המקום הראשון בסקר שביעות הרצון של התאחדות הסטודנטים הארצית, שבדק בין היתר את טיב ההוראה, יחס המרצים, רמת הקורסים ושילוב טכנולוגיות למידה, מקום ראשון בבחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון ומקום ראשון בנתוני השכר של בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב, משפטים, כלכלה ומנהל עסקים.

 

לצד אלה, הכריזה אוניברסיטת רייכמן במהלך החודש האחרון על הקמת בית ספר למקצועות הייטק בשיתוף חברת Google, אשר יפעל למתן הזדמנות שווה וקידום אוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג. כמו כן, בחודש יוני האחרון הקימה אוניברסיטת רייכמן קרן הון סיכון שתשקיע בעיקר בסטארט-אפים שמייסדיהם נמנים עם בוגריה. הקרן מגייסת 30 מיליון דולר שמיועדים להשקעה בשלבי פרה־סיד וסיד בחברות שמוקמות לעתים עוד בשלב הלימודים באוניברסיטה.

 

אוניברסיטת רייכמן, בה הסטודנטיות והסטודנטים מתחנכים לאורו של המוטו "חירות ואחריות", שמה דגש על אחריות חברתית ומעורבות בקהילה לצד ההקפדה על מצוינות במחקר והוראה. האוניברסיטה מציעה תוכנית ייחודית לתואר ראשון דו-חוגי ביזמות בשילוב עם מדעי המחשב, מנהל עסקים או כלכלה. התואר הינו ראשון מסוגו בארץ ופועל במסגרת בית ספר אדלסון ליזמות, בית ספר ייחודי וחדשני בנוף הישראלי, שמטרתו לקדם את העשייה האקדמית, המחקרית והחינוכית בתחום היזמות בישראל.

 

לקריאת הדו"ח המלא לחצו כאן >>