חדשות

חווית לימודים מחוץ לקמפוס לתואר שני במט"ח: מצגות סטודנטים ושיח על רשתות חברתיות וזכויות יוצרים

17 ינואר
2024

שתפו ב:

במסגרת התואר השני במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית התקיים יום לימודים חוויתי מחוץ לקמפוס. פתחנו בשיעור האחרון בקורס מרעיון למיזם, אותו מלמדת ד"ר גלי עינב מבית הספר אדלסון ליזמות.

 

הסטודנטים שמעו את הרצאתה של גב' יעל בר ששת, בוגרת האוניברסיטה, ששוחחה עם הסטודנטים על קרנות הון סיכון. כיצד לבחון איכות של קרן, למשל על סמך ביצועי עבר. כיצד קרן הון סיכון בוחנת סטארטפים ומה הקרן מחפשת לפני שהיא מחליטה להשקיע בחברה.

 

לאחר מכן הציגו הסטודנטים את המיזמים החדשניים שעליהם עבדו במהלך הקורס בפני השופטים: ג'וליאן ברנסון וענת צור. הפרויקטים והמיזמים עסקו בתחומים מגוונים, למשל: אפליקציה למציאת זוגיות לאנשים עם מוגבלויות, שירות המסייע לאנשים בניהול הפרוצדורות הכרוכות בפטירה של אדם קרוב, שירות מעקב אחר גובה ומועד פקיעת הסדרים לתשלום דמי מנוי לגופים שונים, שירות המסייע בארגון ארועים ועוד. המצגות כללו יישום של הכלים המעשיים שנלמדו במהלך הקורס לתכנון ובנייה של מיזם כולל מחקר ובחינת אפקטיביות של רעיון.

 

לאחר סיום השיעור הגיעו להציג בפני הסטודנטים בוגרים של התכנית - ערן שאקי ואיתמר ארבל. השנים הציגו את הפרויקט עליו עבדו במסגרת קורס מסחור ידע בהנחיית ד"ר אביב גאון ופרופ' דב גרינבאום -הפרויקט שלהם עסק ביישום של טכנולוגיית GAN, שהיא סוג של בינה מלאכותית שיכולה לייצר נתונים חדשים שנראים כמו נתונים אמיתיים, על מנת ליצור מוזיקה מותאמת אישית, ללא זכויות יוצרים שנוצרת באמצעות בינה מלאכותית לטיפול באנשים עם מוגבלות קוגניטיבית.

 

לסיום, קיימנו סמינר משותף של פרופ' ליאור זמר, דיקן בית הספר וראש התכנית יחד עם פרופ' דב גרינבאום, ראש מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה שבו שוחחנו על רשתות חברתיות, פייק ניוז וזכויות יוצרים בזמן מלחמה. בדיון עסקנו בשאלה האם ההגדרה של לוחם חופש מצד אחד וטרוריסט מצד שני הם פייק ניוז. התייחסנו לשאלה בדבר הזכויות העומדות בשימוש בסרטוני הזוועות שהעלו חמאס בעצמם לרשתות החברתיות וכן על הבעייתיות בכך שהרשתות החברתיות-הפלטפורמות אינן אחראיות על התוכן שמעלים המשתמשים גם אם הם אומרים את הדברים הגרועים ביותר, אך כן אחריות לאכוף זכויות יוצרים.