חדשות

המחזור הראשון של תוכנית ה-.M.A במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית יצא לדרך!

22 דצמבר
2019

שתפו ב:

בית הספר הארי רדזינר למשפטים באוניברסיטת רייכמן פתח השנה, לראשונה בישראל, תוכנית לתואר שני במשפטים למשפטנים וללא משפטנים. תוכנית התואר השני במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית היא תוכנית ראשונה מסוגה בישראל, פורצת דרך וייחודית. בתוכנית לומדים יחדיו עורכי דין ויועצים משפטיים עם יזמים, בוגרי מדעי החיים וההנדסה ובוגרי תואר ראשון מתחומים שונים לרבות מדעי החברה והרוח המבקשים להעמיק את הידע בתחומי המשפט והטכנולוגיה.

 

לדברי פרופ' ליאור זמר, סגן דיקן בית ספר הארי רדזינר למשפטים העומד בראש התוכנית "מטרת התוכנית היא להכשיר את הסטודנטים הלומדים בה להתמודדויות עם האתגרים שהמרחב הטכנולוגי מזמן הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. הסטודנטים בתוכנית יפתחו תהליכי חשיבה ביקורתית, וירכשו מיומנויות לפיתוח ולמציאת פתרונות, לטווח קצר וארוך, שיעצבו מחדש את המרחב הטכנולוגי, המשפטי והעסקי."

 

התוכנית לתואר שני במשפטים ללא משפטנים נבנתה בליווי ועדה מייעצת בינלאומית, שכוללת חוקרים ומרצים מובילים לצד אנשי תעשייה ממדינות שונות ומאוניברסיטאות מובילות בתחומי המשפט והטכנולוגיה וכן בכירים בתעשייה. אילן בירנפלד, יו"ר ומנכ"ל דלויט ישראל מסביר כי "בעידן הטכנולוגי חסר הוודאות בו אנו חיים, טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית, בלוקצ‘יין, רובוטיקה וביולוגיה סינטטית עתידות להשפיע על חיינו הפרטיים, על שוק התעסוקה ועל הכלכלה הגלובלית. מקומו של המשפט ותפקידם של המחוקקים יהיה דרמטי ומשמעותי. אנו שואפים לכך שלחוק תהיה השפעה חיובית על עולמנו המשתנה במהרה, ובו בזמן עליו לשמש גם כמערכת של איזונים ובלמים בסוגיות של אתיקה ואי-שוויון. על כן, ישנה חשיבות עליונה להכשרת מומחים בתחומים אלה ובהבנת השילוב שבין הטכנולוגיה למשפט.״

 

פרופ' גו היאן, דיקן בית הספר למשפטים באוניברסיטת סינגפור למנהל עסקים, הוסיפה כי "התוכנית פותחה במטרה להכשיר סטודנטים מובילים. היא מכסה קשת רחבה של נושאים וסוגיות, כך שבוגריה יצאו ממנה עם ידע נרחב וכישורי חשיבה ביקורתית בתחומים רבים. מעבר לכך, התוכנית מותאמת לכישורים הנדרשים עבור יזמים טכנולוגיים ועבור משפטנים, בכדי לגשר על הפער שבין טכנולוגיה לבין חוק ומשפט."

 

ההרשמה למחזור השני של התוכנית תיפתח בקרוב.