חדשות

מכון G City לחקר נדל"ן אירח את כנס הייסוד של הפורום למשפט ומדיניות אורבנית בערי הים התיכון

23 יוני
2022

שתפו ב:

מכון G City לחקר נדל"ן בבית ספר הארי רדזינר למשפטים אירח בתאריכים 8-9 ביוני 2022 בקמפוס אוניברסיטת רייכמן את כנס הייסוד של פורום מחקרי בינלאומי ובינתחומי חדש, העוסק במשפט ומדיניות אורבנית במרחב ערי הים התיכון: The Mediterranean Urban Law & Policy Network.

 

המפגש אורגן על-ידי המנהל האקדמי של מכון G City וחבר סגל בית הספר, פרופ' אמנון להבי, במשותף עם Prof. Christian Iaione ו-Dr. Elena De Nictolis מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת LUISS ברומא ומכון המחקר LabGov.City, ונטלו בו חלק חוקרות וחוקרים מובילים מאוניברסיטאות בספרד, מרוקו, תורכיה, צרפת, איטליה, מלטה, ארה"ב וישראל. מטרת הפורום הינה לשתף פעולה בקידום מחקר תיאורטי ויישומי בנוגע למדיניות משפטית ואורבנית של ערים הנמצאות לחופי הים התיכון. בכנס הייסוד עמדו המשתתפים על מגוון האתגרים המאפיינים את מרחב הים התיכון ובחנו כיצד יכולות ערים להתמודד עם אתגרים אלה, כגון שינויי אקלים (ובכלל זה עליית מפלס מי הים), תכנון ערים לאור מגמות מואצות של אורבניזציה באזורי חוף, פיתוח כלכלי, מדיניות הגירה ושימור מורשת תרבותית במאה ה-21.

 

לצד המושבים האקדמיים שהתקיימו באוניברסיטת רייכמן (ראו כאן את תוכנית הכנס), ערכו המשתתפים סיורים לימודיים בתל אביב, בקיסריה ובירושלים, והתוו עקרונות להמשך פעילותו של הפורום בעתיד.