חדשות

סמנכ"לית רשות החדשנות גב' אניה אלדן במפגש עם הסטודנטים בתואר השני .M.A במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית

16 דצמבר
2019

שתפו ב:


המחזור הראשון של תוכנית ה –.M.A במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית יצא לדרך. באחד מימי הלימודים קיימו הסטודנטים מפגשים מחוץ לקמפוס במרכז Rise, זירה למפגש של חברות העוסקות בפינטק.

 

במסגרת יום לימודים זה נפגשו הסטודנטים עם הגב' אניה אלדן סמנכ"לית רשות החדשנות וראש זירת הזנק (מה שהיה מכונה בעבר המדען הראשי). גב' אלדן, האחראית על צמיחתן וביסוסן של מיטב חברות ההייטק הישראליות, שוחחה עם הסטודנטים על התעשייה, על עולם הבריאות שעובר מהפכה גדולה ובמיוחד על Bio Convergence, חדשנות בעולם הבריאות, שילוב בין ביולוגיה והנדסה.

 

גב' אלדן שיתפה את הסטודנטים בהשפעה של תעשיית ההייטק על הכלכלה הישראלית המעסיקה 6% מכוח העבודה המהווים מחצית מהמועסקים בתעשיית הייצוא של ישראל. לדבריה השפעת ההייטק נמוכה יחסית על שוק העבודה ועל כן אחת המטרות של רשות החדשנות היא לשלב אוכלוסיות נוספות בתעשייה זו כמו חרדים ונשים וכן להגביר חדשנות בתעשיות מסורתיות.

 

גב' אניה אלדן, סמנ"כלית רשות החדשנות וראש זירת הזנק

 

לדבריה חשוב שיש גוף ממשלתי שתומך בהשקעות בעולם ההייטק כיוון שהממשלה תומכת בתחומים שהם בסיכון גבוה, תחומים שבהם השפעת הכסף של הרשות גבוהה וכן בהתבסס על ראייה עתידית של העולם. למשל בעבר הרשות השקיעה כספים רבים בתחום הסייבר, אבל היום הרשות לא משקיעה בתחום זה כיוון שקל ליזמים לגייס פרטי.

 

גב' אלדן סיפרה שישראל נמצאת בלב המהפכה של תעשיית הרכב העולמית ולדבריה כל חברות הרכב הגדולות נמצאות ופועלות בישראל, שכן המערכות הכי חדשניות ברכב היום הן תוכנה. כמו כן, ציינה כי כיום התחום שגדל במהירות בישראל זה תחום ה AI - Artificial Intelligent.

 

גב' אלדן סיפרה כי עולם הרפואה עובר שיבוש (disruption) והופך לעולם של Bio Convergenc שמשמעו שילוב רב תחומי של ביולוגיה עם תחומי הנדסה מגוונים כמו: AI, פיסיקה, חישוב, ננוטק, מדעי חומרים והנדסה גנטית מתקדמת על מנת לתת מענה לצרכים לא מטופלים בתחום הבריאות כמו גם תחומים נוספים.

 

ישראל הופכת למובילה בתחום זה בזכות יכולות הבינה המלאכותית הגבוהות, החדשנות, יכולת המחקר המצויינת, תעשיית מכשירים רפואיים מבוססת וכישרון. לדבריה בכוונת הרשות להשקיע ב 10 השנים הבאות סכומי כסף גדולים בתחום זה על מנת ליצור תעשייה מובילה בישראל.

 

בהרצאתה ציינה גב' אלדן מספר חברות שכבר עוסקות בתחום מרתק זה כגון: Precise Bio שהינה פלטפורמה להדפסת תלת מימד והנדסת רקמות לייצור איברים מתאי המטופלים. הפלטפורמה משלבת ביולוגיה של תאים, ביו-חומרים וטכנולוגיות הנדסיות להדפסה בתלת מימד. Nano Retina המפתחת שתל חשמלי מיניאטורי בגודל גרגר אורז שהופך לרשתית מלאכותית המתמזגת לנוירונים בעין. השתל מופעל על ידי הלובש באמצעות משקפיים מיוחדים, והופך אור טבעי לדחף חשמלי ומטרתו להחזיר את הראייה לעיוורים שנפגעו עקב מחלה.

 

בנוסף להרצאתה של גב' אלדן, השתתפו הסטודנטים בשיעור של ד"ר תמר ברנבלום בנושא פרקטיקה ופיקוח במרחב הסייבר. תמר שוחחה עם הסטודנטים במפגש זה על תיאוריות לפיקוח חברתי, על יישומן ועל האפקטיביות שלהן וכן השתתפו בשיעור על משפט וגנטיקה של פרופ' דב גרינבאום.

 

לקינוח נהנו הסטודנטים משיעור משולב של פרופ' ליאור זמר, ראש תוכנית MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית ושל פרופ' דב גרינבאום, ראש מכון צבי מיתר, לחדשנות טכנולוגית משפט ואתיקה על זכויות קניין רוחני והגנה עליהן.

 

מימין: פרופ' ליאור זמר, ראש תוכנית התואר השני MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית בשיעור משותף עם פרופ' דב גרינבאום, ראש מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה

 

גברת אניה ומר ליאור זמר