חדשות

תוכנית התואר השני במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית ביום לימודים והעשרה מחוץ לקמפוס

03 אפריל
2021

שתפו ב:

תוכנית ה-MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית קיימה כמיטב המסורת יום לימודים והעשרה מחוץ לקמפוס במסגרתו התאפשרה למידה באווירה שונה ומיוחדת ומפגש מרתק עם מרצים אורחים.

 

במסגרת הקורס "סדנת ERM היבטים בינלאומיים של משפט וטכנולוגיה" נפגשו הסטודנטים והסטודנטיות עם עו"ד נמרוד רוזנבלום ממשרד עורכי הדין ERM ועם מר ירון קרני, מייסד קרן ההשקעות Maverick Ventures Israel. בשיח התייחס ירון לשאלות הסטודנטים בנוגע לניהול קרן השקעות. בין היתר, התייחס ירון לשלושת הדברים החשובים בתהליך בדיקת חברה בטרם השקעה - אנשים! אנשים! אנשים!

 

ירון הדגיש את החשיבות לגוון את האנשים שעובדים איתם ואת החשיבות לייצר סביבת עבודה שבה נמצאים גם אנשים שלא דומים לנו ושלא צמחו איתנו באותה סביבה.

 

נקודה חשובה נוספת שיש לדבריו להתייחס אליה כאשר משקיעים בחברות סטארטאפים היא הצורך לוודא שהיזמים מושקעים במיזם ולא עסוקים בפעילויות אחרות.

 

בשיחה דובר על המודלים השונים - B2C ו - B2B ועל ההבדלים ביניהם. על עבודה מול משקיעים פרטיים והקמת קרן השקעות. האתגרים של העבודה מול משקיעים. מודל של נזילות בעבודה בקרן. ירון הסביר לסטודנטים על תופעת הספאק שהינה דרך חדשה להנפיק חברה בבורסה ולגייס כסף.

 

לשיח הצטרף גם מר אסף נעמני, מייסד ומנכ"ל Parkam. אסף הינו מהנדס והוא שיתף את הסטודנטים בתהליך הקמת חברה וגיוס הכספים לפעילותה.

 

תמונה: מרצים וסטודנטים מהמחזור השני של התוכנית 

 

בהמשך הערב הרצה בפני הסטודנטים ד"ר אורי רוטלוי בנושא "דיסציפלינה נולדת: איך נוהל קטן שינה לגמרי את מדע הרפואה". ההרצאה התייחסה לשאלות הנוגעות למהו חידוש במדע ומהו חידוש ברפואה. אורי סיפר כיצד נולד החידוש של בניית תיק רפואי אישי לכל חולה שבבסיסו תיעוד שיטתי של ההיסטוריה הרפואית של אדם וכיצד נוהל זה היווה בסיס למרבית התגליות והחידושים בעולם הרפואה. הקישור למגפת הקורונה היה קצר מאד שכן נושא שיתוף התיק הרפואי עם גורמים חיצוניים עמד במרכז הדיון המשפטי במהלך המגפה.

 

פרופ' ליאור זמר, סגן דיקן בית הספר וראש תוכנית התואר במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית ופרופ' דב גרינבאום, מנהל מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה העיפו את הסטודנטים לחלל ושוחחו על הדינים החלים שם, על המדינות שדרשו תשלום על חניית לווינים במרחב שמעל קו המשווה. על הקשר בין החלל לאנטרקטיקה ועוד. לקינוח ד"ר דלית קן דרור שוחחה עם הסטודנטים על מעקב אחר עובדים במקומות העבודה.

 

תמונה: מימין לשמאל: פרופ' דב גרינבאום, פרופ' ליאור זמר