חדשות

המכון למדעי הנתונים זכה במענק תוכנית הורייזן-בריאות של האיחוד האירופי

29 ינואר
2023

שתפו ב:

המכון למדעי הנתונים זכה במענק תוכנית הורייזן-בריאות של האיחוד האירופי, כחלק מפרויקט Bootstrap, המנוהל ומבוצע על ידי קונסורציום רב-תחומי הכולל 24 ארגונים משתתפים. מטרת הפרויקט ליזום שינוי מדיניות בריאותית וחברתית שנועד לצמצם את ההשפעות המזיקות של הדיגיטיזציה על בריאות הנפש, במיוחד עבור צעירים בעידן הפוסט-קורונה.


המכון למדעי הנתונים יוביל בפרויקט את המאמץ האלגוריתמי תוך פיתוח אלגוריתמים לסינון והערכה דיגיטליים, על מנת להבין אילו אנשים נמצאים בסיכון, ולפתח מודלים לחזוי מי מהאנשים יפיק תועלת מאיזה סוג של התערבות טיפולית.


המכון למדעי הנתונים משמש כזרוע חדשנות המגשרת בין מחקר אקדמי, צרכים ואתגרים יישומיים במגזרים הציבוריים, החברתיים, והתעשייתיים. המכון מתמחה במחקר בבינה מלאכותית ולמידה חישובית בתחומי יישום מגוונים, כדוגמת בריאות דיגיטלית, עיבוד והבנת שפות, אנליזת רשתות חברתיות.



המכון פעיל בשלוש השנים האחרונות בתחום הבריאות הדיגיטלית, תוך שיתוף פעולה פורה עם חברת טבע, עם בית חולים שניידר, עם בית חולים שיבא, ועם בית ספר איבצ'ר לפסיכולוגיה. במסגרת זו מתבצעים ניסויים קליניים תצפיתיים ופעילויות מחקר ופיתוח, שמטרתן לפתח מודלי חיזוי לזיהוי דפוסי התנהגות, המעידים על שינויים והשפעות מתמשכות של כאב כרוניים ועל מחשבות אובדניות בקרב בני נוער.



ד"ר שי פיין, ראש המכון למדעי הנתונים: "פרויקט Bootstrap מרחיב ומעמיק את הפעילות שלנו בתחום הבריאות הדיגיטלית ופותח לנו אפיקים חדשים לשיתוף פעולה אירופאי בקנה מידה רחב. זכייה במענק זה היא ציון דרך חשוב עבור המכון למדעי הנתונים ועבור אוניברסיטת רייכמן, ועדות להכרה הגוברת ביכולות האקדמיות והטכנולוגיות שלנו במדעי הנתונים (data science) והבריאות דיגיטלית״.