חדשות

בחישוב פשוט - כדאי ללמוד חשבונאות

27 מרץ
2022

שתפו ב:

חברת WeWork הוצגה במדיה כחלום.

האמת מאחורי המודל העסקי הבעייתי נחשפה לראשונה במסגרת טיוטת התשקיף שהגישה. הדוחות הכספיים לא הותירו מקום לספק וחשפו מודל עסקי הפסדי.

 

זהו אחד מהיתרונות הרבים בבקיאות ובידע בחשבונאות – הבנה אמיתית, מלאה ומקצועית בסביבה עסקית וכלכלית. בדומה, אין באמת יכולת לנתח את המודלים העסקיים של חברות הטכנולוגיה כמו למשל חברות ,SaaS (Software as a Service) מבלי להבין את כללי ההכרה בהכנסה שלהן.

קריסתם של גופים גדולים, רשתות ענק, משברים כלכליים למיניהם, אינם תופסים בהפתעה את אלו ששולטים בשפה העסקית, יודעים לקרוא את המפה ולדבר "חשבונאות" אם תרצו.

 

החשבונאות מספרת את הסיפור האמיתי. עד כמה חברה זו או אחרת רווחית? מה השווי האמיתי של נכס? האם להשקיע בניירות ערך כאלו או אחרים? נהוג לומר שהטבלה אינה משקרת - הדוחות הכספיים משקפים את המציאות.

 

החשבונאות מתרגמת את עולם העסקים למספרים, מכמתת כל תרחיש ואירוע עסקי למונחים כספיים, ומאידך – כל מספר הינו עולם ומלואו, נתון לוויכוח ולפרשנות. גיוסי הון, רכישות, עסקאות כאלו ואחרות, חלוקת דיבידנדים, וקבלת תמונה אמיתית בתוך החברה, כולם מתאפשרים עבור מי שדובר את השפה העסקית החשבונאית.

בלי חשבונאות ודוחות כספיים לא יכול להתקיים שוק ההון שהוא המנוע של הצמיחה במשק. החשבונאות קריטית גם ברמה הניהולית של החברות החל מתמחור המוצרים ועד לתשלום מס אופטימלי.

 

תוכניות התואר הראשון בהתמחות בחשבונאות – להבין באמת כיצד העולם העסקי עובד


בוגרי התואר הראשון בתוכניות השונות בהתמחות בחשבונאות AccounTech באוניברסיטה הם הוכחה לכך שמדובר באחד התחומים הרלוונטיים בזמננו.

 

הידע והכלים המעשיים שנכללים בתוכנית הלימודים, מעבר לתוכנית רגילה לראיית חשבון, נותנים לבוגרים יתרון בכל הקשור לעולם הפיננסי, העסקי והיזמי. ואכן, בוגרי התוכנית מובילים כיום את תחומי היזמות והניהול במשק ומיישמים את ערכי החדשנות כמעט בכל ענף במשק, – ובפרט תוך חיבור בין עסקים, פיננסים וטכנולוגיה.

 

המסלול לתואר ראשון בהתמחות בחשבונאות באוניברסיטת רייכמן – הרבה מעבר למספרים

 

לימודי חשבונאות (ראיית חשבון) באוניברסיטת רייכמן (לשעבר הבינתחומי הרצליה) מאפשרים פיתוח חשיבה ביקורתית, יצירתית והוליסטית בכל הקשור לעולם החשבונאות. הסטודנטים לומדים את החשבונאות החדשה ומבינים עד כמה היא כלי אדיר להבנת עולם העסקים.

 

בפני הסטודנטים עומדת בחירה באחד משלושה מסלולים מרתקים ומקיפים: תואר ראשון בכלכלה בהתמחות בחשבונאות, תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות ותואר דו-חוגי בכלכלה ומנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות.

 

יתרה מכך, התוכנית נקראת AccounTech מאחר ומשולבים בה כחלק בלתי נפרד בכל אחד מהמסלולים קורסים שעוסקים בקשר שבין פיננסים וטכנולוגיה, שהם רקע חזק ביותר לעולם הפינטק.

 

 

בנוסף, במסגרת התוכנית הסטודנטים לוקחים חלק בסדנה מעשית ביזמות, הכוללת שיתופי פעולה עם גופים מובילים במשק ומפגשים עם יזמים בכירים במגוון ענפים.

 

כל מי שמתעניין בעולם העסקי - פיננסי, לבטח חולם על קריירה בה הוא נמצא בלב ליבה של מערכת כלכלית - מבין לעומק מודלים מורכבים, מנתח אירועים פיננסיים וקורא את המפה.

כל זה ויותר מוגשם במסלולי התואר הראשון בהתמחות בחשבונאות AccounTech, עולם ומלואו של חשיבה ושפה עסקית אמיתית.