חדשות

תוכנית ראשונה מסוגה להכשרה בנושא חוסן וטיפול בטראומה נפתחה בשיתוף האגף לבריאות הנפש בבי"ח שיבא

06 פברואר
2024

שתפו ב:

תוכנית ראשונה מסוגה להכשרה בנושא חוסן וטיפול בטראומה נפתחה בשיתוף האגף לבריאות הנפש בבי"ח שיבא

 

תוכנית רייכמן-שיבא להכשרת חוסן בטראומה לאומית, שנפתחה על ידי ביה"ס ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן והאגף לבריאות הנפש בבי"ח שיבא תל השומר ללא עלות, נועדה להעניק ידע וכלים לשבירת מעגל הטראומה.

 

בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן והאגף לרפואת הנפש במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, סיימו  בחודש שעבר את המחזור הראשון של תוכנית הכשרה ייחודית רב תחומית בנושא חוסן וטיפול בטראומה, בימים אלה נפתח מחוזר נוסף. סגל התוכנית כולל פסיכולוגים, פסיכיאטרים ואנשי מקצוע נוספים מומחים בחום החוסן, והשבת אנשים נפגעי טראומה לתפקוד ואיכות חיים.

התוכנית מעניקה למשתתפים ידע פסיכולוגי מעשי ותחזק את החוסן האישי והביטחון המקצועי בהתערבות במצבי משבר וסיוע בזמן חירום. בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב בפרויקטים לאומיים לקידום חוסן שיעזור במניעת תחלואה.

מהלך ההכשרה מחולק לשלושה חלקים: חלק עיוני, הכולל שיחות, הרצאות והפקת תובנות. חלק של תרגול מעשי, הכולל יום התנסות מבוסס סימולציה במס"ר (המרכז הארצי לסימולציה רפואית) וחלק של התנסות בשדה, בו מתנסים המשתתפים בשלוש התערבויות חוסן בקהילה במסגרת חמ"ל האוניברסיטה ובליווי מקצועי של סגל התוכנית.

התוכנית מיועדת לבוגרים ולסטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה . כבר

עם השלמת ההתנסויות מקבלים המשתתפים תעודת בוגרי תוכנית חוסן בטראומה לאומית של אוניברסיטת רייכמן ובית החולים שיבא.

 

מדברי ד"ר אריאל להמן, מנהלת התוכנית מטעם בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן: "אנו גאים להעניק לסטודנטים שלנו ידע פסיכולוגי יישומי בחוסן בטראומה לאומית שנחוץ כל כך בימים אלו. התוכנית משקפת את התפיסה שלנו באוניברסיטת רייכמן של אקדמיה המחוברת לחברה, ומספקת מענה לצרכי השטח. אנו מברכים על שיתוף הפעולה הפורה עם המרכז הרפואי שיבא, שמוביל בישראל את הטיפול בפוסט טראומה, ומודים למשפחת איבצ'ר על תרומתה הנדיבה שאפשרה לנו לצאת לדרך החשובה הזאת".  

 

מדברי פרופ' אמתי זיו, מנהל ביה"ח השיקומי המשולב ע"ש פרופ' מרדכי שני, המרכז הרפואי שיבא: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן במיזם החשוב הזה לגיוס והכשרת כוח אדם מקצועי לטיפול במתמודדי נפש שנחשפו לטראומה במסגרת המלחמה עימה מתמודדת החברה הישראלית בימים אלו. האגף לרפואת הנפש ע"ש פנחס ודרורה זכאי בשיבא המוביל בארץ את תחום הטיפול בהלם קרב, יחד עם מסר, המרכז הארצי לסימולציה רפואית, המוביל את ההכשרה מבוססת הסימולציה בארץ, גאים להיות שותפים בזכות לזרוע בקרב הסטודנטים והבוגרים של אוניברסיטת רייכמן את הידע התיאורטי והמעשי וההבנה לצרכי הנפש וחיזוק החוסן של המתמודדים והמתמודדות. אנו מודים למשפחת איבצ'ר על תרומתם הנדיבה ומאמינים שהמיזם יקדם את החוסן ואת יכולות ההתמודדות של החברה בישראל."

 

לקריאת הכתבה במאקו אודות התוכנית