חדשות

נסיעה לימודית לאוניברסיטת היינריך-היינה דיסלדורף

יוני 2024

20 יוני
2024

שתפו ב:

באמצע חודש יוני 2024 היתה לקבוצה של סטודנטים למשפטים משנים ב׳ וג׳ זכות להשתתף בסמינר ייחודי שאורגן בידי אוניברסיטת היינריך-היינה בדיסלדורף, גרמניה, יחד עם אוניברסיטת רייכמן. התוכנית הייחודית הפגישה את הסטודנטים מישראל יחד עם סטודנטים מגרמניה, לשבוע מעשיר של שיח אקדמי ותרבותי.

 

לקראת הנסיעה כל אחד מהסטודנטים הישראלים התבקש להכין הרצאה על נושא משפטי שונה בחוק הישראלי, ובמהלך הנסיעה הציגו אותה הסטודנטים בפני העמיתים הגרמנים, שהכינו מצגות דומות העוסקות בחוק הגרמני. הדמיון והשוני הרב בין המערכות המשפטיות השונות, עוררו דיונים ותובנות מעניינים מאוד.

 

בין גולות הכותרת בנסיעה היה הביקור בבית המשפט המחוזי, שם התקבלנו בחום על ידי נשיא בית המשפט. דברי התמיכה שלו בישראל בזמנים מאתגרים אלה ריגשו את כולנו. במהלך הביקור שמעו הסטודנטים הרצאות משופטים בכירים בתחום דיני תחרות ואנרגיה מתחדשת. הסטודנטים ביקרו במוזיאון העם הגרמני בבון ולמדו דברים חדשים אודות התפתחותה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השניה.

 

במהלך השבוע הזדמן לסטודנטים גם לסייר באוניברסיטה של החברי הגרמנים, לחוות איתם את ההתרגשות ממשחק פתיחת היורו שבו צפינו כולם יחד, לטייל ברחובות העיר ואפילו לחגוג את ליל שבועות בבית חב"ד.

 

השילוב של הפן האקדמי עם האינטראקציות החברתיות הפך את החוויה הזו לבלתי נשכחת. יצרנו חברויות חדשות וזיכרונות לחיים, ואנו ממתינים בקוצר רוח לביקור של עמיתינו הגרמנים בישראל בשנה הבאה.

בייחוד בתקופה זו, תודה לסטודנטים ולסגל ההוראה הגרמני על תמיכה וחברות אמת.

 

ותודה אחרונה וחשובה במיוחד לפרופ׳ עלי בוקשפן ודר׳ גליה שניבוים על הובלת התכנית במקצוענות, מקצועיות ומסירות.