חדשות

פרס בינלאומי לחוקרים מצטיינים בתחום הגיוון

22 יולי
2024

שתפו ב:

ברכות לפרופ' תמר שגיא מבית הספר איבצ'ר לפסיכולוגיה על זכייתה בפרס בינלאומי לחוקרים מצטיינים בתחום הגיוון לשנת 2024. הפרס מוענק על ידי האגודה היוקרתית לפסיכולוגיה חברתית ניסויית (Society of Experimental Social Psychology; SESP) אשר הינו ארגון מדעי בינלאומי המוקדש לקידום המחקר הפסיכולוגי-חברתי עם דגש על מחקר ניסויי. הפרס, אשר מוענק מדי שנה, מבטא הכרה בתרומה משמעותית, חדשנית ומתמשכת לקידום הפסיכולוגיה החברתית של גיוון.

 

פרופסור שגיא חוקרת את הפסיכולוגיה של שינוי חברתי. היא השלימה לימודי דוקטורט באוניברסיטת קונטיקט בארה"ב ולאחר מכן היתה פוסט-דוקטורנטית באוניברסיטת ייל. פרופסור שגיא הצטרפה לסגל של בית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן ב-2010 וכיום הינה פרופסור מן המניין. מחקריה (אשר מתפרסים על פני 100 מאמרים שמצוטטים יותר מ-7500 פעמים במצטבר), מסייעים להבין מהם התהליכים המנטליים אשר משמרים אי-שיוויון, ומה ניתן לעשות על מנת להתערב בהם ולייצר שינוי. עבודותיה עוסקות בסוגים שונים של אי-שיוויון, כולל אי-שיוויון על בסיס לאום, גזע, אתניות ומגדר.

 

המאמרים המצוטטים ביותר של פרופסור שגיא עוסקים בתהליכי פיוס בין קבוצות. היא בין החוקרים הראשונים שזיהו כי תהליכי פיוס (כמו דיאלוג בין קבוצות) לוקים בחסר בכך שאינם לוקחים בחשבון את פערי הכוח בין הקבוצות. מחקריה עוזרים לזהות מהם הכשלים המרכזיים ביוזמות דיאלוג, ומה ניתן לעשות כדי לייצר מפגשים שיהיה להם אפקט חיובי מתמשך. עבודותיה משמשות לפיתוח חשיבה וייעול של מפגשים בין קבוצות, הן באקדמיה והן מחוצה לה.