חדשות

ביקור בחברת Meta

מאי 2024

15 מאי
2024

שתפו ב:

במסגרת תכנית MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית יצאו הסטודנטים ליום לימודים מחוץ לקמפוס. במסגרת יום הלימודים התארחו הסטודנטים במשרדי חברת Meta בתל אביב ושמעו מספר הרצאות. מגוון ההרצאות התמקד בשילוב והשפעת הבינה המלאכותית על פעילות החברה ועל העולם. היה מעניין לשמוע על התפקיד שממלאת הבינה המלאכותית בפלטפורמות המוכרות של Meta - פייסבוק ואינסטגרם - וכן לשמוע על פיתוחים חדשים של החברה בעולמות הבינה המלאכותית והמטאוורס.

 

תודה ליהודה בן יעקב, מנהל המדיניות של Meta בישראל, ולרועי לטקה, מנהל תכניות הסטארטאפים בחברה, על הרצאות מרתקות והרחבת הידע על מאחורי הקלעים של אחת מחברות האינטרנט המובילות בעולם.

 

בהמשך יום הלימודים התקיים סמינר משותף של פרופ' ליאור זמר, דיקן בית הספר וראש תכנית התואר השני ופרופ' דב גרינבאום, מרצה בתכנית וראש מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה שבמסגרתו למדו הסטודנטים על הקשר בין עולם הפודטק לקניין רוחני ושמעו.

 

ישראל היא מעצמת פודטק כבר תקופה ארוכה. בשני דירוגים שונים במהלך 2020 דורגו 10 חברות ישראליות כחברות מובילות בין ה - 50 בעולם. ההרצאה דנה בהבדל בין פודטק ו – AgTech. למדנו על אמנות בינ"ל המגנות על פיתוחים בתחום המזון, פיתוחים שלוקח שנים ארוכות לפתח. לדוגמה את עגבניות השרי, שהינן פיתוח ישראלי, לקח לפתח 12 שנים. זן מיוחד של אננס הנקרא – Rubyglow לקח 15 שנים לפתח ולוקח שנתיים לגדל. דיברנו על החשש הקיים בעולם, בעיקר באירפה, ממזון מהונדס גנטית - GMO (Genetically Modified Organism) והאם בשר מתורבת הוא כשר?

 

את היום חתם עו"ד אסא קלינג, רשם הפטנטים לשעבר, אשר שוחח עם הסטודנטים במסגרת הקורס "היבטים אסטרטגים ופרקטיים של קניין רוחני".