הודעה לעיתונות

שירות נשים ביחידות קרביות בצה"ל - בכלל לא עניין של ימין או שמאל

06 יוני
2023

שתפו ב:

שירות נשים ביחידות קרביות בצה"ל –

בכלל לא עניין של ימין או שמאל

סקר של המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן מצא כי 66% מהציבור הישראלי מביע תמיכה בשירות נשים ביחידות קרביות בצה"ל.

 

בערוץ 14 בחרו להגיב לתקרית הירי בגבול מצרים בביקורת על צה״ל בכך שמציב חיילים וחיילות יחד בטענה שזה מזלזל בערכי צה״ל ונותן ביטוי ל ״אג׳נדות שמאל מטורפות״. המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן דוחה מכל מקום את הטענות הללו. וכך גם הציבור.

 

סקר של המכון לחירות ואחריות, באוניברסיטת רייכמן בדק מה חושב הציבור הישראלי על שירות נשים כלוחמות בצה"ל, האם הוא תומך או מתנגד לכך. ממצאי הסקר מראים כי רוב בציבור הישראלי (66%) תומך בשירות נשים ביחידות קרביות, רוב שמשותף גם בקרב מצביעי הליכוד ובקרב חילונים ומסורתיים.

 

בחלוקה בין מצביעי הקואליציה והאופוזיציה עולה כי למעלה מ-36% ממצביעי מפלגות הקואליציה מתנגדים לשירות קרבי של נשים בצה"ל (לעומת 43% התומכים בכך) לעומת 90% התומכים בסוג זה של שירות עבור נשים בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה. עם זאת, בחינה לעומק של עמדות מצביעי המפלגות השונות בקואליציה מראה כי בקרב מצביעי הליכוד נמצא רוב התומך בשירות נשים ביחידות קרביות (63%) לעומת 18% בקרב מצביעי שאר המפלגות (ציונות דתית, עוצמה יהודית, ש״ס ויהדות התורה).

 

 

עוד עולה מהסקר: 85% מהחילונים ו-68% מהמסורתיים תומכים בשירות נשים ביחידות קרביות לעומת 89% מהחרדים המתנגדים לשירות זה. יצויין, כי בקרב הדתיים לאומיים לא נמצאה הסכמה בנושא זה – 45% תומכים לצד 34% המתנגדים לשירות נשים ביחידות קרביות.