הודעה לעיתונות

ערב יום העצמאות ה-75: ירידה משמעותית בשביעות הרצון של הציבור מהממשלה ומתפקודה

24 אפריל
2023

שתפו ב:

נתוני מדד שביעות רצון הציבור מהממשלה של המכון לחירות ואחריות של חודש אפריל מצביעים על ירידה משמעותית בשביעות הרצון של הציבור מהממשלה ומתפקודה

 

שביעות הרצון הממוצעת של הציבור הישראלי מהממשלה ומתפקודה עומדת בחודש אפריל על  20%, כלומר, בממוצע, רק חמישית  מהציבור הישראלי שבע רצון מהממשלה ומתפקודה. מדובר בירידה של 6 נקודות אחוז (23%) בשביעות הרצון של הציבור מהממשלה ומתפקודה ביחס לנתוני מרץ 2023. אלו הערכים הנמוכים ביותר מאז תחילת המדידה לפני שנה.

 

 

מדד שביעות רצון הציבור מהממשלה ומתפקודה של המכון לחירות ואחריות הינו שקלול של רמת האמון שרוחש הציבור לממשלה, שביעות רצון הציבור מהממשלה, אמון הציבור ביכולת הממשלה לטפל בנושא החשוב ביותר לציבור (לכל אדם על פי הנושא שחשוב לו) וההערכה עד כמה הממשלה קשובה לציבור.

 

הירידה החודש מבטאת מגמות ירידה בכל אחד ממרכיבי המדד: ירידה של 5 נקודות אחוז (26%) ברמות האמון שנותן הציבור בממשלה (רמת אמון העומדת החודש על 17%), ירידה של 8 נקודות אחוז ברמת שביעות הרצון של הציבור מהממשלה (העומדת החודש על 21% בלבד) וירידה של 6 נקודות אחוז במידה בה הציבור מעריך כי הממשלה קשובה לרצונותיו (20% בחודש אפריל) ובמידת שביעות רצון מטיפול הממשלה בבעיה החשובה ביותר, העומדת החודש על 21% בלבד. בכל אחד מהמדדים, הממשלה זוכה לציון הנמוך ביותר מאז תחילת המדידה לפני שנה.

 

 

בפילוח אידאולוגי עפ"י הגדרה עצמית (ימין-מרכז-שמאל), ניתן לראות בברור את השינויים בשיעור שביעות הרצון מהממשלה בכל אחת מהקבוצות, בהתאם לממשלה המכהנת – האם היא ממשלת מרכז – שמאל (אפריל-אוקטובר, 2022 וממשלת ימין (ינואר-אפריל, 2023). יחד עם זאת, ניתן לראות ירידה משמעותית בשביעות הרצון מהממשלה גם בקרב אלו שמזהים עצמם עם הימין האידיאולוגי.