נויה כסלו

 

תלמידה לתואר שלישי בפסיכולוגיה, בהנחייתה של פרופ' תמר שגיא. בעלת תואר ראשון במשפטים (LL.B.) ובמינהל עסקים (B.A.)  וכן תואר ראשון בפסיכולוגיה (B.A.) ותואר שני בפסיכולוגיה חברתית  (LL.M.)  כולם מאוניברסיטת רייכמן, בהצטיינות יתרה.

נויה עבדה כעורכת דין בסקטור הפרטי במשך כעשור, בתחומי הליטיגציה המסחרית והרגולציה והינה גם בעלת הכשרה כמגשרת. במהלך לימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה התנדבה ביחידה להדרכת הורים בבי"ח שניידר ("הסמכות החדשה"). עם סיום לימודי התואר השני החלה לעבוד במרכז מיטיב לחקר ויישום הפסיכולוגיה החיובית הפועל תחת בית-הספר לפסיכולוגיה, במחקר ופיתוח תוכן למגזר החינוכי. לאורך השנים משמשת כעוזרת מחקר במעבדה ליחסים בין קבוצות ושינוי חברתי באוניברסיטת רייכמן, כעוזרת הוראה במגוון קורסים בתכניות התואר הראשון והשני בפסיכולוגיה (לרבות בסמינר מחקרי לתואר ראשון בנושא מיגדר וילדים), וכן כמרכזת הקורס "קולות מן השטח" (בחטיבת יחסים בינאישיים ובינקבוצתיים) בתואר השני בפסיכולוגיה חברתית. לאחרונה החלה ללמד מדעי החברה גם בתיכון (משפטים ומיגדר).

המחקר

פרויקט המחקר, בהנחיית פרופ' תמר שגיא, מתמקד במיגדור הורי ("gendered parenting") - נטייתם של הורים לגדל ולחנך את ילדיהם בהתאם לסטריאוטיפים מגדריים. מיגדור הורי מתבטא במסרים ובהתנהגויות של ההורים המעבירים לילדים מידע - במפורש או במרומז - על האופן שבו בנות ובנים "צריכים" לחשוב, להרגיש או להתנהג (Mesman & Groeneveld, 2017). הוא כולל פרקטיקות המעודדות ומקדמות מעורבות של הילדים בתחומים מגדריים סטריאוטיפיים, ומגבילות או מונעות חוויות קאונטר-סטריאוטיפיות - ועלול להשפיע על עיסוקים ובחירות של הילדים גם בשלב מאוחר יותר בחייהם. המחקרים מתמקדים בהורים לילדים בגילאי הגן, ומבקשים לזהות מנבאים למיגדור אשר יהיו ניתנים להשפעה באמצעות התערבויות חברתיות ופסיכו-חינוכיות. זיהוי היסודות הפסיכולוגיים של מיגדור הורי, יאפשר בהמשך להציע דרכים אפקטיביות להתערב על מנת לצמצם את התופעה ולקדם חינוך שוויוני ומשוחרר מכבלי סטריאוטיפים מגדריים.