תוכנית שסטוביץ – משלחת לוינה

מאת: עמית פז

אני עמית פז, סטודנטית שנה ג' ליזמות בבית ספר אדלסון ומנהל עסקים בבית ספר אריסון - באוניברסיטת רייכמן ואני לוקחת חלק בתוכנית שסטוביץ לחדשנות של בית ספר אדלסון ליזמות - Adelson School of Entrepreneurship  בשיתוף חברת שסטוביץ. במסגרת התוכנית, משתתפים כ-20 סטודנטים ממגוון מסלולים באוניברסיטה, לומדים נושאים מתקדמים בחדשנות ארגונית, מבצעים עבודת מחקר, מעבירים האקתונים ובעיקר נותנים ייעוץ לחדשנות לשסטוביץ ושותפותיה.

לפני חג הפסח, זכינו בהזדמנות יוצאת דופן ויצאנו מטעם התוכנית למסע לימודי בוינה המדהימה.
במהלך השבוע היינו בסיור מודרך בעיר שהיה מרתק, אשר כלל גם פן היסטורי וגם פן חדשני לצד הסברים על היהדות בוינה. ביקרנו בחברת WeXelerate, המרכז לחדשנות הכי מוביל בוינה ושמענו הרצאה מרתקת מפי מנכ"ל החברה, אוויי ליפשיץ. התארחנו באוניברסיטת וינה, שם השתתפנו באתגר ה-POTATO יחד עם סטודנטים מקומיים ובהאקתון חדשנות סביב מטבע ה-STEELCOIN שעושה מהפיכה בעולם השמרני של מסחר בפלדה, ולקחנו חלק באירוע Pitch Day של "JointForces", שם שמענו על סטרטאפים של סטודנטים צעירים משלוש אוניברסיטאות שונות בוינה.

בנוסף לחוויה הלימודית העשירה, יצאנו להכיר את וינה מזווית אחרת; בילינו יום שלם בלונה פארק העירוני, נהנינו מארוחת ערב קולינרית במסעדת השף של אייל שני וטיילנו הרבה בוינה המדהימה. המסע לא נגמר כפי שתכננו – עקב התקיפה של איראן, הטיסה חזרה לארץ בוטלה, מה שאילץ אותנו לחשוב על פתרון יצירתי. כך יצא שנסענו 4 שעות עד פראג והמתנו שם לטיסה שנדחתה שוב ושוב, דבר שהאריך את חזרתנו ביותר מ-36 שעות. למרות האתגרים והמכשולים, זה היה שבוע של השראה וחוויות מעצימות שלא נשכח, והאנשים שפגשנו הפכו כל רגע למשמעותי.

תודה לאוניברסיטת רייכמן, לבית ספר אדלסון ליזמות ולחברת שסטוביץ על התוכנית המדהימה והחוויה הבלתי נשכחת.