מאפס ל-MVP: הדרך שלנו לזכייה במסלול האקסלרציה

מאת חגי להב, שנה ג׳- מסלול מנהל עסקים ויזמות

 

כחלק מלימודי התואר במנהל עסקים ויזמות, בתחילת שנה ג׳, התמיינו ונבחרנו לאחד מהצוותים שיתפו במסלול האקסלרציה- כפרויקט הגמר בלימודי התואר ביזמות.
הצוותים שהשתתפו בתככנית הגיעו אליה מגובשים- עם צוות, רעיון, ובשלבים שונים של ולידציה.


המטרה במסלול- לדחוף את הצוותים לרמת MVP ואידיאלית- להוכיח התכנות עד סוף השנה. שבוע אחר שבועֿ, קיבלנו תכנים וליווי שוטף ממנטורים מפסגת האקו-סיסטם הישראלי ומהצוות האקדמי. כל מיזם קיבל תכנים וליווי אישי- בהתאם לשלב בו הוא נמצא.


קיבלנו גישה ליזמים/ות שכבר עשו את זה בגדול, למשקיעים/ות מהקרנות הבולטות בארץ ולמומחים מכל התחומים שרלוונטיים להקמת מיזמים חדשניים.
לאורך השנה הקפדנו להשתתף אקטיבית ולהתפתח מכל מפגש.
המפגשים נתנו לנו פלטפורמה לחלום בענק וליישם את הכלים היזמיים שלמדנו במסגרת פרויקט גמר של תואר אקדמי, שזו בפני עצמה הזדמנות יוצאת דופן! החל מאיידיאישן, חקר שוק, ולידציה ואישוש היפותזות- זה מסע ארוך ומפותל, שצריך לנווט בו בין דעות שונות כדי לקחת רק את הטובות ביותר מבניהן ולא להתייאש גם כשקשה -בהיעדר אמת אחת אבסולוטית שמחכה לנו.



השיא היה בסוף השנה- בשלב ההצגה והתחרויות בין המיזמים. עלינו לשלב הגמר הכלל בית ספרי, שם הצגנו את הפרויקט מול משקיעים ואנשים בכירים בתעשיית ההון סיכון בארץ.


לשמחתנו הרבה זכינו במקום הראשון בתחרות הגמר וקיבלנו סכום כסף נאה וחבילת תמיכה במיזם. אבל יותר מהכל- קיבלנו את ההכרה שהרוח היזמית שבנו נושבת בכיוון הנכון- ושאם רק נמשיך בדרך הזו נוכל להגיע רחוק.
זו גם הזדמנות נוספת להגיד כמה אנחנו מעריכים את התמיכה של הצוות האקדמי, של פרופ' דפנה קריב, ד"ר גלי עינב, ושל אור נורי, עוזר ההוראה שהיה לא פחות ממדהים ונעזרנו בו בכל שלב בדרך.