ועידת התחזיות של כלכליסט

 

מאת: סטפני אטיאס לבובסקי

סטודנטית שנה ג' ליזמות ומנהל עסקים

 

במסגרת הלימודים בביה"ס ליזמות, נפתחות בפני הסטודנטים אינספור הזדמנויות שיכולות לשדרג את יכולותיהם בתחום העסקים וההייטק. הוענקה לי ולחבריי לתואר שחף מוסקוביץ' ואוהד דן הזכות להשתתף בכנס השנתי 'ועידת התחזיות' של כלכליסט. במהלכו, התנהלו פאנלים בהשתתפות מומחים מתחום המדיניות, הביטחון, הכלכלה וההסברה שניתחו את המשבר הנוכחי.

 

יואל אסתרון, מו"ל כלכליסט, התייחס לחשיבות התיקון הלאומי ככלי לטיפול יעיל באתגרים הכלכליים, והציע עשר משימות לאומיות להתמודדות עם המצב. ביניהן, התגייסות להצלת ההייטק הישראלי המשמש כקטר המשק ובניית תכנית הסברה שתסייע לדבריו "לשקם את המותג ישראל ברחבי העולם". מנכ"ל הפניקס, אייל בן סימון, סיפר על מחויבותו כמשקיע מוסדי בסיוע בניית העתיד הכלכלי של ישראל בזמן המלחמה. לדבריו, "יש לפתוח את שוק ההון ליבוא ויצוא של מוצרים פיננסיים". מנכ"לית אל-על, דינה בן טל גננסיה, שיתפה בהתמודדות החברה עם המשבר, על הפניות הרבות שהגיעו בתחילת המלחמה ועל הטייסים שעובדים ומגויסים.

 

התובנה המרכזית מבחינתי מתבססת על דבריו של מנכ"ל בזק, רן גוראון, שסיפר איך בכל משבר בזק בחרה דווקא להגדיל את השקעותיה, בשונה מההיגיון שזו תקופה "להצטמצם" ואיך דווקא עכשיו השקעות בזק הגיעו לשיאן בעשרים השנים האחרונות. לדבריו, בזמן משבר חברות שיירתעו מהשקעה עשויות שלא לצלוח את התקופה. בנוסף, גוראון התייחס לדחיפות בניית אסטרטגיית היציאה מהמשבר.

 

בכנס התייחסו לחשיבות של חברות להיות דינאמיות ו"אג'יליות", סוגייה שמתקשרת במיוחד ללימודיי. חברות שמתפקדות טוב במשברים הן כאלו שעוסקות בהתאמה מתמדת לצרכי הלקוחות, מקדמות חדשנות ותהליכי דיגיטציה ומבצעות השקעות נבונות לניצול הזדמנויות בזמן משבר.

 

ארצה להודות לביה"ס ליזמות, לדיקן ד"ר יוסי מערבי ולגברת דנה ברדה. בזכות הזדמנויות כאלה, ניתנות לנו אפשרויות בלעדיות להרחבת הנטוורקינג, העשרת הידע וקבלת טעימה מ"עולם העסקים".