מטרת קבוצת המחקר, לבחון את ההשפעות של המעבר העולמי ללמידה מקוונת על הרווחה הנפשית והחברתית של תלמידים.

בעידן שבו תלמידים מבלים שעות רבות בלמידה מול המחשב, המרכז בוחן שאלות כגון הקשר שבין היבטים אישיותיים לבין שביעות רצון מלימודים מרחוק, בחינת מיומנויות המקדמות הצלחה בלמידה מקוונת ואת הקשר בין הפרעות למידה והישגים בלמידה מרחוק.


בעידן שבו נראה שלימודים מקוונים ייקחו חלק מרכזי בעולם החינוך, המרכז מעוניין לתרום להבנה ומתן פתרונות להשגת למידה מיטבית של תלמידים בעלי סוגי אישיות ובעלי יכולות לימודיות שונות.

קבוצת המחקר

  • ד"ר טל סמואל-עזרן

    מנהל התכנית הבינ"ל בבית ספר סמי עופר לתקשורת


    מחקריו עוסקים בהשפעות החברתיות הרחבות של ווב 2.0, תוך דגש על אפקטים פוליטיים, מגדריים וחינוכיים. פירסומיו מדגישים תוך בחינה אמפירית את היכולות של רשתות חברתיות להעצים קבוצות המגיעות מעמדת נחיתות יחסית, כגון שיח נשים מעצים ברשתות חברתיות והעצמת אינטרוברטים בלימודים היברידיים.

  • ד"ר צחי חייט

    ראש ההתמחות השיווקית בבית ספר סמי עופר לתקשורת


    חוקר תקשורת מתווכת מחשב, תוך התמקדות בניתוח רשתות חברתיות. מחקריו מתמקדים בעיקר באופן בו המידע המגיע אלינו בתיווכן של רשתות חברתיות מקוונות, משפיע על התפיסות וההתנהלות שלנו (בקונטקסט הלימודי, שיווקי, בריאותי, ופוליטי). פירסומיו של ד"ר חייט עוסקים בנושאים כגון שיתופי פעולה, חדשנות, שיווק, זרימת מידע, ותמיכה חברתית במרחב המקוון. עבודתו בוחנת היבטים אלו הן מזוית אמפירית, והן מזוית תיאורטית.

  • פרופ׳ יאיר עמיחי-המבורגר

    מחלוצי המחקר האינטרנטי-פסיכולוגי בעולם


    סיים את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה באוניברסיטת אוקספורד. מיקודו המחקרי בהעצמה שהאינטרנט מסוגל להעניק לגולש ברמה האישית, הבינאישית, הקבוצתית והקהילתית. עבודתו זכתה לציון לשבח מ-Academy of Management ומארגון הספריות האמריקאי. פרסם את הספרים The Social Net, Technology and Psychological Well-being, הטוב הרע והמכוער באינטרנט ו- Internet Psychology.