חדשות

מברכים על הצטרפותו של פרופסור קולין מאייר מאוניברסיטת אוקספורד כיועץ אקדמי מיוחד למרכז

02 יולי
2024

שתפו ב:

מרכז אריסון ל ESG מתכבד ושמח לעדכן כי פרופסור קולין מאייר מאוניברסיטת אוקספורד יצטרף למרכז כיועץ אקדמי מיוחד. פרופ' מאייר הוא פרופסור אמריטוס מביה"ס למנהל עסקים Said באוניברסיטת אוקספורד וכיהן כדיקן בית הספר בשנים 2006-2011. פרופסור מאייר הוא, בין היתר, עמית באקדמיה הבריטית,
עמית במכון האירופי לממשל תאגידי, עמית של האגודה המלכותית הבריטית לאומנויות, עמית מחקר של המרכז לחקר מדיניות כלכלית (CEPR) והיה פרופסור אורח באוניברסיטאות מובילות בעולם. במהלך השנים האחרונות פרופ' מאייר נחשב כאחת מהדמויות המובילות בעולם האקדמי והעסקי בשאלת מטרת החברה (Corporate Purpose) ופרסם מחקרים וספרים רבים בנושא.

מרכז אריסון ל ESG שהוקם השנה תחת ביה"ס אריסון למנהל עסקים המרכז האקדמי הראשון בישראל שעוסק בנושא של השפעת המגזר העסקי של הסביבה, החברה האזרחית וקיום ממשל תאגידי תקין. המרכז שם לעצמו למטרה לקדם ולהאיץ את המעבר של עסקים והחברה לכלכלה בת קיימא ולחזק את התפישה לפיה השאת רווחים מבלי להתחשב בשיקולי חברה וסביבה אינה תואמת את המציאות בה אנו חיים היום. מציאות בה שינויי האקלים מאלצים אנשים להגר בגלל מחסור במים או עליית טמפרטורות, מציאות שבה עוני ורעב ממשיכים להתקיים במדינות מתפתחות ומפותחות, שמשאבי טבע שאנו תלויים בהם נכחדים ועוד. המעבר לכלכלה בת קיימא היא משימה אדירה, ולכן מחייבת אג'נדה מנהיגותית. כלומר, תידרש מנהיגות אישית וקולקטיבית של מועצות מנהלים, אבל גם מנהיגות מצד משקיעים ומממנים, עובדים, צרכנים, בעלי עניין אחרים ורגולטורים. תפישתו של פרופ' קולין מאייר לפיה מטרת החברה העסקית היא לקדם רווחה כלכלית וחברתית באמצעות פתרון בעיות של בני האדם והסביבה בצורה רווחית ולא להרוויח מגרימת בעיות כאלו מתכתבת בצורה הדוקה עם מטרות המרכז ואין לנו ספק שהצטרפותו למרכז הינה קפיצת מדרגה משמעותית בדרך להגשמת מטרותיו.

להרחבה על הביו של פרופ' מאייר ראו כאן