חדשות

מפגש עם עו"ד ירון שילת מנהל מדיניות ציבורית ב- AWS

16 נובמבר
2020

שתפו ב:

עו"ד ירון שילת, מנהל מדיניות ציבורית ב- AWS (Amazon Web Services) בישראל נפגש עם הסטודנטים בתכנית ה – MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית במסגרת סדרת מפגשים עם התעשייה בישראל

 

ביום שני, 16.11.20, נפגשו הסטודנטים של תכנית ה – MA במשפטים, טכנולוגיה וחדשנות עסקית עם עו"ד ירון שילת, מנהל מדיניות ציבורית ב- AWS (Amazon Web Services) בישראל. השיחה התקיימה במסגרת סדרה של מפגשים עם נציגי התעשיות הטכנולוגיות כחלק מהמטרה של התוכנית להכיר לסטודנטים בכירים בתעשייה.

 

בהרצאה שיתף ירון את הסטודנטים במגוון העקרונות והערכים שמלווים את אמזון לאורך הדרך ובאופן שבו אמזון מעודדת חדשנות בארגון ובקרב העובדים שלה. ירון הדגיש כי עקרון מרכזי בתרבות של אמזון הוא "האובססיה" ללקוחות (Customer Obsession): החשיבה על הלקוח היא זו שמנחה את אמזון בפעילות שלה. עקרון נוסף הוא עקרון הגזירה לאחור לפיו: קודם מבררים מי הלקוח, מה הצרכים הייחודיים שלו ואיך לעצב את חווית המשתמש ולאחר מכן "גוזרים לאחור" את מאפייני המוצר ומתאימים אותו ללקוח. אתה בטוח שזה התיאור המדוייק?

 

לאמזון ארבע-עשר עקרונות של מנהיגות שלאורם החברה פועלת כולל העובדים והמועמדים להשתלב בחברה. בין היתר, הכללים מתייחסים לשאיפה לסטנדרטים גבוהים (Insist on the Highest Standards), לחשוב בגדול (Think Big), להשיג תוצאות (Deliver Results) ועוד.

 

ירון שיתף את הסטודנטים בעקרון "מגשי הפיצה": צוותי עבודה אפקטיביים הם צוותים שניתן יהיה להאכיל בשני מגשי פיצה. זה מחייב כל ראש צוות להשקיע מחשבה בבחירת האנשים שיצטרפו לצוות שלו באופן שמעודד לבחור עובדים בעלי תרומה משמעותית למשימה.

 

תמונה: ירון שילת מסביר על עקרון מגשי הפיצה של אמזון

 

לשאלת הסטודנטים על היתרון בשילוב עובדים בעלי רקע במשפטים בחברה אמר ירון, עורך-דין בהכשרתו, כי ידע משפטי הוא בעל ערך בעולמות ההייטק וודאי סייע לו בתפקידו הנוכחי, אך אין בהכרח צורך בהכשרה משפטית מלאה: גם הכירות עם העקרונות המרכזיים בממשק שבין הטכנולוגיה למשפט מהווים יתרון משמעותי בשוק הטכנולוגי.

 

 

בסוף המפגש התקיים סמינר משותף של פרופ' ליאור זמר, סגן דיקן בית הספר וראש התכנית ופרופ' דב גרינבאום, מנהל מכון צבי מיתר לחדשנות טכנולוגית, משפט ואתיקה. במפגש זה נדונו האתגרים בחיסונים לקורונה שהוכרזו זה לא מכבר. ראשית, תיאר פרופ' גרינבאום את המדע שמאחורי החיסונים המובילים של פייזר ומודרנה ואחריו פרופ' זמר הסביר את היבט ההגנה על הזכויות של חידושים טכנולוגיים ואת החשיבות שלהמצאה תהיה ישימות תעשייתית על מנת שתהיה ניתנת להגנה משפטית.

 

בתמונה: דב מסביר כיצד עובד חיסון