חדשות

וואטס אפ במערכות היחסים שלכם?

14 דצמבר
2023

שתפו ב:

מאמר חדש מאת ד"ר גלי עינב ושותפיה תחת הכותרת:

Let’s WhatsApp! Generation X couples’ online and offline relationship patterns in the digital age

מראה מקום מלא של המאמר:

Nadel Harony, T., Einav, G., & Galily, Y. (2023). Let’s WhatsApp! Generation X couples’ online and offline relationship patterns in the digital age. New Media & Society25(12), 3370-3391.

 

ד"ר גלי עינב שיתפה אותנו במחקרה המעניין:

 

"במאמר זה חקרנו כיצד זוגות מדור ה-X (ילידי שנתונים 1965-1980) אשר גדלו עם אינטראקציות מסורתיות פנים אל פנים והשימוש בפלטפורמה דיגיטלית כמו WhatsApp הוא חדש יחסית עבורם, מנווטים את מערכות היחסים שלהם הן המקוונות והן הלא מקוונות, תוך התמקדות ספציפית בתקשורת שלהם באמצעות WhatsApp.

 

בהשראת המודל הטיפולי של גוטמן, המנתח מתמטית קונפליקטים זוגיים ערכנו מחקר שנמשך שנה תוך שימוש בראיונות חצי מובנים עם 18 זוגות אשר נמצאים במערכת יחסים לפחות 5 שנים. הזוגות תיארו את השיח שלהם בוואטסאפ ואת הדינמיקה של מערכת היחסים שלהם במצב לא מקוון.

 

הממצאים מצביעים על כך שהשימוש בוואטסאפ משקף מערכות יחסים לא מקוונות. ארבעת סוגי האינטראקציה הבאים זוהו: (1) טכנית, (2) מעשית, (3) מזדמנת ו-(4) רגשית. בנוסף, זוהו שלושת הדפוסים הבאים של התנהגות קונפליקטואלית התואמים את ההבחנות של גוטמן: (1) לוגית, (2) רגשית ו-(3) נמנעת

 

גרף מתוך המאמר

 

גילינו במחקר שהדרך שבה זוגות משתמשים בוואטסאפ משקפת את הדינמיקה של מערכות היחסים הלא מקוונות שלהם. היה מעניין לראות כיצד באים לידי ביטוי בוואטסאפ סוגים שונים של זוגות, זוגות עם תקשורת רגשית יותר או זוגות עם תקשורת וכחנית יותר, באו לידי ביטוי באופן זהה בפלטפורמת הוואטס אפ.

 

המסקנה העיקרית היא שווטסאפ יכולה להציע תובנות חשובות לגבי האופן שבו זוגות מתקשרים ומטפלים בקונפליקטים. זה כמו חלון לדינמיקה של מערכת היחסים שלהם, והבנה זו יכולה לעזור לשפר מערכות יחסים, במיוחד בעידן הדיגיטלי הנוכחי.

 

הבנה של מסקנה זו יכול להוות עבור זוגות, כלי לרפלקציה עצמית. הם יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי להבין את הדינמיקה שלהם ולעבוד על תקשורת חיובית. מטפלים עשויים למצוא בזה שימוש בשיפור התקשורת במהלך הפגישות ובשימוש בטכנולוגיה כדי לתמוך בזוגות במסעם.

 

Abstract

This article proposes that WhatsApp can offer insights into couples’ relationships. Based on Gottman’s therapy model, which mathematically analyzes marital conflicts, this study focuses on couples’ WhatsApp correspondence and asks to what extent it reflects the offline relationships of Generation X. The research was conducted over a year using semi-structured interviews with 18 couples who have been in a relationship for at least 5 years. The couples described their discourse on WhatsApp and the dynamics of their relationship offline. The findings indicate that WhatsApp use mirrors offline relationships. The following four types of interaction were identified: (1) technical, (2) practical, (3) casual, and (4) emotional. In addition, the following three patterns of conflictual behavior that correspond with Gottman’s distinctions were identified: (1) logical, (2) emotional, and (3) avoidant. The article cites WhatsApp’s potential for behavioral observation and the possibility of using it to change relationship dynamics.

 

לקריאת המאמר המלא >  

מן העתונות >