חדשות

השאלה שתשפיע על עתיד התאגיד

25 דצמבר
2023

שתפו ב:

מאמר חדש מאת ד"ר יוסי מערבי, בועז המאירי, תמר גור, בן הלר, דן קונפינו, הילה אמדור ויובל לוי תחת הכותרת:

Using Leading Questions to Reduce Resistance to Innovation

מראה מקום מלא של המאמר:

Maaravi, Y., Hameiri, B., Gur, T., Heller, B., Confino, D., Amdor, H., & Levi, Y. (2023). Using Leading Questions to Reduce Resistance to Innovation. Journal of Creativity, 33(3), 100067.

 

ד"ר יוסי מערבי שיתף אותנו בעיקרי מחקרו החדש לו הוא שותף יחד עם חוקרים נוספים, חלקם בוגרי בית הספר:

"מחקר זה אשר לקחתי בו חלק יחד עם ד"ר בועז המאירי מאוניברסיטת תל אביב, ד"ר תמר גור – פוסט דוקטורנטית בבית הספר ליזמות, הילה אמדור ויובל לוי – בוגרות בית הספר ליזמות ובן הלר ודן קונפינו.

המחקר חוקר אסטרטגיות להתגברות על התנגדות עובדים לחדשנות בתוך ארגונים, מתוך הכרה בתפקיד הקריטי של חדשנות להצלחה ארגונית.

בעולם בו חדשנות הינה כלי הכרחי לשרידותו של עסק קטן כגדול ותיק כצעיר – אנו מבינים את חשיבותה של הדרך להטמעת החדשנות ולא רק עצם יצירת החדשנות בארגון. אופן ביצוע התהליך של הטמעת החדשנות בארגון יכולה להשפיע על הצלחת ההטמעה ואיתה גם הצלחת עתיד הארגון.

האחריות לעידוד וקידום החדשנות מוטלת על כלל העובדים בארגון, אבל בעיקר על מנהלים ועל מובילי חדשנות פורמליים ובלתי פורמליים אשר יכולים להיעזר ביועצים חיצוניים וארגונים המתמחים בהטמעת תהליכים חוצי ארגון – לרוב, פתרונות אלו הינם יקרים מאוד, ארוכים ולא מבטיחים את פירוק ההתנגדות הבסיסית של העובדים.

במחקר זה אנו מציעים אפשרות להמיס את התנגדויות הצפויות והמובנות של העובדים לשינוי -  תחושת פחד, חשדנות, זהירות והתנגדות לשינוי, כיצד השינוי ישפיע עלי באופן אישי, פחד מלימוד טכנולוגיות חדשות ועוד.

בתור מנהל בארגון, דבר ראשון אשר חשוב לתהליך הינו הוא הבנה וקבלה של פחדים והתנגדויות אלו, שלב שני וחשוב ביותר ובו מחקר זה עוסק - הוא בניית שאלות מנחות לעובדים אשר יצליחו לשבור את ההתנגדויות ולרתום אותם להטמעת החדשנות.

המחקר מתמקד בשימוש בשאלות מנחות כאמצעי לקידום שינוי גישה והפחתת התנגדות לרעיונות חדשים. בדקנו שני סוגים של שאלות מובילות: קונבנציונליות, המעוררות תגובות שאינן עולות בקנה אחד עם דעות קיימות, ופרדוקסליות, המעודדות אמירות קיצוניות יותר התואמות את הדעות הקיימות. באמצעות שני ניסויי מעבדה הכוללים משתתפים עם רמות שונות של התנגדות לשינוי, המחקר מגלה ששתי אסטרטגיות השאלות המובילות יעילות עבור אנשים עם התנגדות נמוכה, אך האסטרטגיה הקונבנציונלית מוצלחת יותר עבור אלו עם התנגדות גבוהה יותר לשינוי. מטרת המחקר היא לתרום תובנות חשובות לטיפול בהתנגדות פנימית לחדשנות ומספקת השלכות למנהלים המחפשים אסטרטגיות יעילות לקידום חדשנות ארגונית.

 

גרף מתוך המאמר

 

במילים פשוטות, המחקר מציע ששאלת סוגים ספציפיים של שאלות יכולה לעזור לאנשים להיות פתוחים יותר לרעיונות חדשניים, במיוחד אם הם מתנגדים בהתחלה לשינוי. מחקר זה נועד לספק תובנות מעשיות למנהלים ואחרים המעורבים בטיפוח חדשנות בתוך ארגונים".

 

 

 

Abstract

Innovation is crucial for organizational success and survival. Yet, organizations often find it difficult to assimilate new ideas as they face internal resistance to change and innovation. Therefore, managers need to implement strategies to reduce such resistance. In two laboratory experiments, we examined the effects of asking leading questions – a powerful means for attitude change – to overcome innovation resistance. We investigate two leading questions strategies, which might lead to self-persuasion: the conventional and the superattitudinal (or paradoxical). The conventional strategy includes leading questions that encourage individuals to respond with statements which are inconsistent with their held views. In contrast, the superattitudinal questions stir individuals to respond with statements consistent with their opinions but more extreme and exaggerated. In the current research, the leading questions prompted answers that relate to resistance to innovation. Both persuasion methods were similarly effective for participants who had relatively low initial levels of resistance to change. However, the conventional strategy was more effective among the more resistant individuals, both when resistance to change was measured (Study 1) and when it was manipulated (Study 2). These are initial indications as to ways to better direct persuasion and attempts to reduce resistance to innovation.

 

לקריאת המאמר המלא >  

מן העיתונות >