חדשות

טקס חתימת נשיאות האוניברסיטה על מגילת העצמאות

19 מרץ
2023

שתפו ב:

טקס חתימת נשיאות האוניברסיטה על מגילת העצמאות ביוזמת המכון לחירות ואחריות, בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה

 

ביום ראשון, ה-19.03, הגיעו חברי הנהלת אוניברסיטת רייכמן, סגל אקדמי ומנהלי, סטודנטיות וסטודנטים, לחתום על מגילת העצמאות. האירוע התקיים במסגרת שבוע "מדברים דמוקרטיה" ביוזמת המכון לחירות ואחריות בבית ספר לאודר, לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה.


במעמד החתימה, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, אמר: "לא היה יכול להיות עיתוי טוב יותר כדי שכולנו נבוא ונחתום על הכרזת העצמאות. באמצע המאבק שמתרחש היום על דמותה של מדינת ישראל נמצא המסמך הזה. העמדה שלנו, מיום הקמת המוסד היא שהאוניברסיטה, כמוסד פרטי, היא מוסד ציוני ברוח הכרזת העצמאות של מדינת ישראל. מכאן יש לנו את הסמכות המלאה להתייצב מול המהפכה המשפטית ולומר שהבסיס הוא הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, שיש בו רעיונות של חוקה, שוויון, חופש הדת וחופש מדת".

 

אחריו, עלה פרופ' רפי מלניק, נשיא אוניברסיטת רייכמן: "אנחנו נמצאים במצב של שבר ומה שמאחד אותנו זה לחזור לנקודת ההתחלה - מגילת העצמאות, שם יכולנו להיות ביחד, לחתום ביחד ולהתקדם. הטרלול שהמדינה נמצאת בו כרגע הוא נוראי, אני מעולם לא חשבתי שנגיע לכך. מגילת העצמאות, בעיני, היא קרש ההצלה לסיטואציה בה אנחנו נמצאים. אותה צריך לקחת על מנת להגיע להבנות ולפתרון".

 

פרופ' ורדה ליברמן, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, הוסיפה: "בתוך כל הכאוס שקורה מסביב, נדמה לי, שיש דבר אחד שכולנו צריכים להסכים עליו וזאת מגילת העצמאות. יש בה משהו שמאחד, בואו נלך עליו. אני מזמינה גם את הסגל וגם את סטודנטים להגיע ולחתום עליה".


ד"ר אמנון כוורי, ראש המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן: "אנחנו נפגשים עכשיו כדי לחדש את המחויבות שלנו למגילת העצמאות כמסמך המוביל את ערכי מדינת ישראל מהקמתה".


במהלך השבוע הקרוב, מגילת העצמאות תישאר בלובי רדזינר-קיימות. אנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים להגיע ולחתום גם!