חדשות

אירוע ההכרה הרשמי בבינתחומי כאוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה)

22 אוגוסט
2021

שתפו ב:

ביום רביעי, 18.08.21, נערך באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) אירוע חגיגי בעקבות ההכרה הרשמית של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) במרכז הבינתחומי כאוניברסיטה. הטקס התקיים במעמד שרת החינוך ויו"ר המל"ג, ד"ר יפעת שאשא ביטון, נגיד אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה), אודי רקנאטי, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון.


"זהו יום חג להשכלה הגבוהה במדינת ישראל - יש לנו אוניברסיטה חדשה", כך פתחה את דבריה ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת החינוך ויו"ר המל"ג, והוסיפה: "אוניברסיטה שבנתה את עצמה בעשר אצבעות.. המפעל הציוני שאתם עושים כאן ולא בטוחה שכולם מכירים. להביא מעל 2000 סטודנטים מ-90 מדינת ברחבי העולם, סטודנטים שגם שבחלקם נשארים כאן, עושים צבא ומתחברים למדינה שלנו. אלה נקודות שמביאות הרבה מאוד כבוד לחברה הישראלית ולמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל ואני מרגישה שהייתה לי הזכות להיות מאלה שתופרים בסוף את ההכרה שלכם כאוניברסיטה חדשה במדינה שלנו".

 

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד אוניברסיטת רייכמן ואמר: "כבוד השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אתמול הובלת החלטה בעלת משמעות מרחיקת לכת. היום למעשה נפתחו השמיים ליזמויות פרטיות נוספות של אנשים שבאים עם תחושת שליחות לקדם את ההשכלה הגבוהה. אנחנו מחנכים את הסטודנטים שלנו לגלות אחריות בראש ובראשונה כלפי מי שלא יכול לעזור לעצמו. המסורת היהודית מחייבת אותנו לזה. להגן על המדינה ולשמור על ערכי היסוד של ציונות המקור של מדינת ישראל. אנחנו אוניברסיטה ציונית, באנו מהחברה וחוזרים אליה. אנחנו משפיעים, הבוגרים שלנו משפיעים, הם משפיעים בעולם העסקים, מדינת ישראל זוכה להנות מ-13 היוניקורנים שיצאו מכאן בשווי שמגיע לכ-40 מיליארד דולר. רבים מבוגרינו הם בוגרים שמעורבים בחיים הציבוריים, הם שרים, הם חברי כנסת, הם פעילים חברתית. היום הזה למעשה סיימתי את השליחות שלי. לפני 27 שנים הקמתי את המרכז הבינתחומי מתוך כוונה להפכו לאוניברסיטה. עם הגשמת החזון הזה אני מסיים את תפקידי".

 

את האירוע חתם משה פדלון, ראש עיריית הרצליה בדבריו: "הכותרת ליום החגיגי הזה: המעז מנצח! לא בכדי כל התודות מגיעות למייסד ולנשאי המרכז, פרופ' רייכמן אתה איש של חזון ושל חינוך הובלת את המרכז בזכות שיתוף הפעולה והרצון הטוב. אני אומר בפה מלא: פרופ' רייכמן ראוי לקבל את פרס ישראל על מפעל חיים".


בסוף האירוע המרגש, הגיש משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, לפרופ' רייכמן את מפתחות העיר הרצליה, לאות הוקרה על תרומתו לעיר ועל הפיכתה לעיר אוניברסיטאית.

 

 

פרופ' אוריאל רייכמן וראש העיר, משה פדלון. צילום: עדי כהן צדק

בתמונה: פרופ' אוריאל רייכמן וראש העיר, משה פדלון. צילום: עדי כהן צדק

אודי רקנאטי. צילום: עדי כהן צדק

בתמונה: אודי רקנאטי. צילום: עדי כהן צדק