חדשות

חודש חוסן, העצמה וחיבור

הזמנה לתרגולים

30 אפריל
2023

שתפו ב:

בימים קשים ומורכבים אלו יש אולי דבר אחד שיכול לחבר את כולנו למטרה משותפת. זהו חיזוק החוסן האישי והקהילתי. מה נעשה עם החוסן הזה? איש איש באמונתו, אבל חוסן המבוסס על הכוח של החיבור לזולת ולקבוצה הוא אינטרס של כולנו.
אנחנו רוצים להציע לסטודנטים ולסגל האקדמי והמנהלי חודש של העצמה, חוסן וחיבור, בו לא רק נדבר על הדברים אלא נתחיל גם לעשות אותם. אתם מוזמנים להצטרף ל-4 שבועות של עבודה של ממש, של תרגולים שיכוונו אותנו להיות קרובים יותר לגוף שלנו, לתודעה שלנו, לערכים שלנו, לרגשות ולמחשבות שלנו, לזולת ולאחר.

 

ננסה להרים את הפרויקט הזה כולנו ביחד, לתרגל ולשתף אחרים סביבנו להתניע תהליך של העצמה וחיבור באווירה של שיתוף ותמיכה. נשים במרכז את הערכים שאנחנו רוצים לטפח ונתרגל כלים שיעזרו לנו לעשות זאת.


התרגולים ישלחו לנרשמים במייל, ויחלו ב-30.4.23. כל אחר מוזמן לתרגל בזמן ובמקום הנוחים לו.


במהלך החודש הזה יוצעו תרגולי ביניים בזום על ידי פרופ' נאוה לויט בן נון וסטודנטיות בהנחייתה ובהנחיית פרופ' דני חמיאל, מבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה.

 

בשבוע הראשון 30.4, נתמקד בתרגולים של תשומת לב לתודעה שלנו, לתחושות הפיזיות כמו גם לדיבור הפנימי והחיצוני האוטומטי שלנו. ננסה לראות היכן אנחנו יכול לזהות את האוטומט כדי לעצור אותו ולפתוח פתח לתגובה על פי בחירה. במידת הצורך נלמד גם תרגילי ויסות כדי לאפשר את התהליך הזה.
תרגולי ביניים בזום: תשומת לב והוקרת תודה.

 

בשבוע השני 7.5, נמשיך במה שעשינו בשבוע הקודם ונתמקד ביישום אינטנסיבי של ערך מסוים. נציע רשימה של ערכים ודרכים להתנעה שלהם, תוך כדי העזרות ביכולת המשופרת שלנו להיות בתשומת לב לאוטומט שאותו נרצה לעיתים לעצור. נשים לב לרגשות שעולים בנו יחד עם הרצון לפעול על פי האוטומט, ניתן להם שם כדי גם לווסתם אבל גם לעזור לנו לבחור את כיוון הפעולה בתואם עם הערכים שלנו. כל אחת ואחד יעבדו על זה בדרכם.
תרגולי ביניים בזום: תרגילי תשומת לב ונקודת הבחירה שבין להרגיע רגש ובין לבחור בערך וכלי – "להיות עם רגש לא נעים"


בשבוע השלישי 14.5, נמשיך במה שעשינו בשבועות הקודמים ונתמקד בפיתוח יכולות של הקשבה אסרטיבית שמביאה לידי ביטוי את היכולת להיות נוכח ולהביע את עצמנו בבהירות ובישירות יחד עם ראיית הזולת לעומק ונקודת מבטו. נתרגל יכולות אלו עם האנשים הקרובים לנו ובמסגרת בית הספר.
תרגולי ביניים בזום: תרגילי Loving kindness meditation ו-Toning.

 

בשבוע הרביעי 21.5, נמשיך במה שעשינו בשבועות הקודמים ונתאמן על חלוקה בין חשיבה שלילית לחיובית, מסגור חשיבה שלילית ומיקוד בתשומת לב לחיובי וביצירת חיובי. בשבוע זה נתרגל גם חמלה עצמית.
תרגולי ביניים בזום: חמלה עצמית, חמלה לאחר והוקרת תודה.



המעוניינות והמעוניינים, מוזמנים להירשם בלינק הבא: https://idc.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_3ICrGJfmuB0er5Q


במהלך החודש אתם מוזמנים להעריך בכל שבוע את עוצמת המעורבות שלכם בתרגילי אותו שבוע
מ-0 (לא עשיתי דבר) ועד 4 (תרגלתי באינטנסיביות רבה). אפשר גם לא למלא את הטבלה כמובן.
בהערות נשמח אם תוסיפו תובנות מהתרגול השבועי (רשות בלבד).

 

 

שבוע ראשון

שבוע שני

שבוע שלישי

שבוע רביעי

עוצמת תרגול

הערות

עוצמת תרגול

הערות

עוצמת תרגול

הערות

עוצמת תרגול

הערות

 

 

 

 

 

 

בתום חודש ההתערבות נפגש, כל המעוניינים בכך, למפגש סיכום, וננסה להבין אם ומה היה הערך של ההתערבות, גם מבחינה אישית וגם מבחינת החיבור בתוכנו. ואולי גם נוכל להשפיע לטובה בימים קשים אלו על סביבתנו ועל תהליך החיבור שצריך להתרחש כאן.

 

למי שמעונין לקבל הבהרות על ההתערבות ניתן לפנות במייל: empowerment.and.connection@gmail.com

בברכה,
דיקנאט הסטודנטים ובית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה