חדשות

איך מגיעים ממחנה יהודה לאימפריית הצרכנות הגדולה בישראל?

03 מאי
2020

שתפו ב:

רמי לוי מרמי לוי-שיווק השקמה התארח בסדרת המאסטר-קלאס בזום לסטודנטים לתואר ראשון בבית ספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה ולבוגרי תכניות היזמות. לצד לוי התארח אדם פרידלר, היזם והמנכ"ל של רשת GOODPHARM שנמכרה לרמי לוי. ד"ר יוסי מערבי, סגן דיקן בית הספר, שיזם את סדרת המפגשים, הנחה את המפגש.

 

את סדרת מפגשי המאסטר-קלאס בזום של בית הספר ליזמות בבינתחומי יזם ד"ר יוסי מערבי במטרה לחזק, להעצים, ולהמחיש ליזמים וליזמים שבדרך שגם בזמנים קשים אפשר לפעול, ולמצוא הזדמנויות. בין האורחים בסדרה עד כה היו אדיר מילר, סול זינגר (שכתב את הספר "סטארטאפ ניישן"), בנג'י זינגר (מנכ"ל wework ישראל), שי וינינגר (המייסד של Fiverr ו-Lemonade), אביגדור וילנץ (שמכר חברות לאמזון, סיסקו, מארוול ואינטל), פרופ' יאיר טאומן, דיקן ביה"ס ופרופ' שלמה קליש, יזם ומשקיע הון סיכון מנוסה, שכיום נמנה על סגל ביה"ס ליזמות (שניהם השקיעו בעבר ביחד בחברות שהקים וילנץ).

 

רמי לוי פתח את השיח בסיפור אישי הממחיש את יכולות היזמות שלו עוד כילד קטן. "החוכמה בחיים, אם כל אחד נהנה בעצמו ושני הצדדים נהנים מזה השמיים הם הגבול" אמר.

 

לוי סיפר איך בעודו בן 11 בלבד, לאחר שהיה קונה באופן יומיומי מנת חומוס בפיתה לאחד המורים שלו בבית הספר, מצא הזדמנות שיכל להרוויח ממנה. במקום לקנות למורה מנת חומוס בפיתה הוא גילה שהוא יכול לקנות חומוס בשקית ופיתות בנפרד ולהרוויח גם מנה לעצמו באותו המחיר ושהמורה שאפילו לא ידע על כך ויישאר מרוצה.

 

כשנשאל לוי איך הוא מאתר מנהלים ושותפים אמר "כשאני קולט עובד או מנהל אני בודק קודם כל אם יש לו דרך ארץ, יושר ואמינות שהם דברים שקשה לשנות. ללמד את האדם את העבודה, את הפן המקצועי תמיד אפשר ללמד. זה שלעסק קוראים רמי לוי לא אומר שאני מנהל את העסק שלי לבד. המזל שלי שיש לי ולמערכת, עובדים טובים שמאפשרים לי לנהל את העסק הזה, אחרת לא הייתי מצליח. מכל מלמדיי השכלתי. אני יכול ללמוד מהעובד הכי זוטר במערכת וללמוד ממנו דברים ענקיים וחשובים וגם מהבכירים. וזה נובע מכך שהבאתי אנשים שבתפקידים שלהם הם יותר טובים ממני."

 

אדם פרידלר הוסיף ואמר "אני מוצא ביטחון עצמי כתכונה מאוד חשובה למנהל. אדם עם ביטחון עצמי יכול להביא אנשים טובים לחברה כי הוא בטוח בעצמו".

 

לוי שיתף בדבר המהלך השיווקי המפורסם שזכה לשם "עוף בשקל". לוי סיפר כי מהלך זה היה לא מתוכנן. המהלך קרה עם פתיחתה של החנות הראשונה מחוץ לירושלים. הרעיון מאחורי המהלך היה לעשות טוב לצרכן ובכך לעשות טוב לעסק.

 

לוי הטיב לזהות שעוף הוא מוצר צריכה שיש בכל בית, הוריד את מחיר העוף בצורה משמעותית ואיתו את יתר המחירים בחנות. המבצע על העוף הגדיל את מעגל הלקוחות שכן אלו נוכחו לגלות כי סל המוצרים בחנויות של לוי הוא הזול ביותר ובכך הפכו ללקוחות קבועים. "אמנם הפסדתי על העוף אבל הרווח הכולל היה גדול יותר. באחוזים הרווחתי פחות אבל בכסף הרווחתי הרבה יותר" סיכם לוי.

 

אחד ההיבטים עליו הרחיב לוי היה מיקוח מול ספקיות הענק כדוגמת קוקה קולה. "הספק שלי מבין שאני והוא שותפים. אבל יש לנו מכנה אחד משותף שזה הצרכן. אני אולי צינור, אבל בצינור צריך שלא יהיו חורים".

 

כשנשאל לוי כיצד הוא צופה את עתידה הכלכלי של ישראל לאחר משבר הקורונה ענה כי "אני צופה שאנחנו נחזור לעבודה שווה כפי שהייתה תוך שנה".

 

לוי ופרידלר נשאלו על החדשנות שכיזמים הם נדרשים לה. לדברי לוי "הדור החדש הוא לא כמו הדור הישן. הוא רוצה חדשנות, רוצה חיים קלים, יש לו הרבה אלטרנטיבות וברגע שאתה לא מייצר חדשנות ומתאים את עצמך לצרכן אתה הולך אחורה". והוסיף כי "אני כל הזמן פתוח להצעות". פרידלר הוסיף כי "אם יש משהו ללמוד מרמי גם בהיבט הזה, זה תהליך הלמידה. כל נושא שעובר לו ליד האוזן הוא לא מדפדף אותו, הוא מאוד סקרן. יש לו המון ידע בהמון נושאים, הוא רוצה להיות בעניינים".

 

לוי סיכם את השיחה ופנה לסטודנטים ואמר: "בחיים יש מעשי ויש תאוריה. חייבים ללמוד. ברגע שמחברים את המעשי והתאוריה יחד השמיים הם הגבול".