חדשות

קרן מלגות "חרבות ברזל" לסטודנטים ולסטודנטיות שנפגעו כלכלית בעקבות המלחמה

12 דצמבר
2023

שתפו ב:


מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות והמורכבות בתולדותיה. אירועי ה-7 באוקטובר והלחימה הממושכת שהגיעה בעקבותיהם השפיעו על רבים מאיתנו.

עם פרוץ המלחמה החליטה הנהלת אוניברסיטת רייכמן על הקמת קרן מלגות מיוחדת שתעניק מלגות למאות סטודנטים נזקקים המשרתים במילואים, לאנשי כוחות הביטחון וההצלה ולאלה שנפגעו כלכלית באופן מהותי בשל גיוסם ללחימה וכן לסטודנטים שהם או בני משפחתם מדרגה ראשונה נפגעו. זאת, על מנת להעניק לאותם סטודנטים מלגה משמעותית שתסייע בשיקומם.

בניגוד לאוניברסיטאות המתוקצבות על ידי המדינה, אוניברסיטת רייכמן היא מוסד ללא מטרת רווח שאינו מקבל תקצוב ממשלתי, וכל סיוע כלכלי שניתן לסטודנטים הוא מתרומות שמגייסת האוניברסיטה.

 

מועדים להגשת מועמדות למלגה: הגשת המועמדות תהיה בשני מחזורים בהתאם לקצב שחרור המשרתים במילואים.
המועד הראשון להגשת המלגה הוא 10.12.2023-10.1.2024. המועד הבא יוכרז מיד לאחר מכן והוא מיועד לאלה שישתחררו לאחר ה-10 בינואר 2024.


אופן הגשת המועמדות למלגה
: את הבקשה יש להגיש דרך תחנת המידע האישית.
בשורת הסרגל יש ללחוץ על כללי > טפסים. לאחר לחיצה על כפתור זה יפתח חלון להגשת מועמדות למלגה למשרתי המילואים ותתבקשו להשיב על שאלון קצר.
לאחר בדיקת הטופס יתכן ונשוב ונפנה אליכם בבקשה להציג מספר מסמכים מאמתים.

 

התנאים להגשת מועמדות למלגה:

  • סטודנטים הלומדים בתוכנית לימודים מלאה בשנת תשפ"ד ומשלמים שכר לימוד מלא.
  • סטודנטים הלומדים לתואר ראשון או שני בבית הספר הישראלי והבינלאומי.
  • סטודנטים שמקבלים סיוע כלכלי מהאוניברסיטה או מלגות הצטיינות עד גובה 50%, גם אם הם מקבלים מלגות נוספות וכל עוד סך הסיוע שהם מקבלים אינו עולה על גובה שכר הלימוד.
  • סטודנטים ששירתו במילואים ושירות המילואים גרם להם נזק כלכלי משמעותי.
  • סטודנטים שנפגעו מהמלחמה (פצועי מלחמה, סטודנטים שקרוב מדרגה ראשונה שלהם נהרג במלחמה, נפצע, נחטף או נעדר)
  • סטודנטים שביתם נפגע במלחמה או שפונו מביתם בעוטף עזה וביישובי הצפון על-פי החלטת ממשלה.

 

יש לציין כי סטודנטים שצברו חובות שכר לימוד בגין שנה קודמת יוכלו לפנות רק לאחר הסדרת מלוא חובם. גוררי לימודים וחוזרי שנה לא יוכלו להגיש בקשה לסיוע.

 

מי שנמצאו זכאים למלגה סוציו אקונומית לשנת הלימודים תשפ"ד בתהליך השוטף בבית הספר הישראלי והבינלאומי ושירתו בצו 8 מעל 30 יום או הינם אנשי ונשות כוחות הביטחון וההצלה שנקראו לתפקיד במשרה מלאה למשך מעל 30 יום, לא צריכים להגיש בקשה זו.

 

יש להעביר למדור מלגות אישור משך שירות/העסקה בדוא"ל: scholarship@runi.ac.il  (לסטודנטים הלומדים בבית הספר הישראלי) או לדוא"ל: abehrendt@runi.ac.il (לסטודנטים שקיבלו מלגה מבית הספר הבינלאומי) ותזוכו במענק חד-פעמי נוסף על המלגה הכלכלית שאושרה ובתנאי שסך המלגות העומדות לרשותכם (כולל מלגות חיצוניות) אינו עולה על גובה שכר הלימוד.

 

בכל שאלה נוספת ניתן לפנות בדוא"ל: scholarship@runi.ac.il

ההנהלה והסגל מחויבים לכם, הסטודנטים והסטודנטיות. עם שובכם ללימודים, נדאג לכל סטודנטית וסטודנט שגויסו לשירות מילואים או נפגעו באופן אישי במלחמה הזו. נבחן את הצרכים הפרטניים שלכם, ונתגייס כולנו כדי להקל עליכם את החזרה לספסל הלימודים.


שימרו על עצמכם ושובו אלינו בשלום.