חדשות

האקתון ערבות הדדית שבוע היכרות

19 אוקטובר
2021

שתפו ב:

בשבוע שעבר נערך שבוע ההיכרות לסטודנטים המתחילים ללמוד בשנה א' במרכז הבינתחומי.

 

במסגרת שבוע ההיכרות, נערך האקתון ווירטואלי ראשון מסוגו בבית הספר אדלסון ליזמות, בו השתתפו 46 צוותים, סטודנטים מכלל שילובי התואר.

ההאקתון היה בנושא ערבות הדדית ועסק בפתרון אתגרים משמעותיים בתקופת הקורונה.

 

האתגר הראשון, אתגר קהילתי-חברתי, בו הסטודנטים נדרשו למצוא מודלים קהילתיים להתמודדות עם הבעיות שניצבות בפני המבודדים (מגבלות תנועה ובדידות).

 

השני, אתגר כלכלי, בו הסטודנטים נדרשו לאתר 'נפגעי קורונה' (אשר כלכלתם נפגעה) ולהציע להם מעבר לסיוע הכספי - גם צעדים ראשונים בבניית כלכלת ביתם מחדש או לחלופין להציע מודלים וסלי פתרונות שיחזירו את אותם אנשים לשוק העבודה.

 

האחרון, אתגר עסקי, בו הסטודנטים נדרשו למצוא רעיון כיצד ניתן בעת הנוכחית ליצור מערך פעיל לעסקי מזון בכל הנוגע למשלוחים.

 

בהאקתון השתתפו כמובן בי"ס אדלסון ליזמות, הקרן הישראלית לערבות הדדית, מרכז פרס לשלום ולחדשנות, לאומי טק ועירית הרצליה.

בנוסף, השתתפו מנטורים מחברות כמו פרל כהן, אדמה, פיטאנגו, SAP ופריגו אשר עברו בין הסטודנטים, נתנו טיפים ועזרו לחדד את הרעיונות והיוזמות.

כבר יריית הפתיחה של ההאקתון הייתה מאוד מרשימה, הציגו את הדוברים ואת נותני החסויות והבנו שיש כאן משהו לא רגיל. הרבה אנשים לוקחים חלק באירוע והמשימה הזו חשובה להם.

 

ההאקתון היווה חוויה משמעותית מאוד בשבוע ההיכרות ולמעשה היה אירוע הפתיחה לקראת התואר ביזמות אליו אנחנו נכנסים. באירוע הזה, הבנו כמה כוח יש לנו, אפילו בתור תלמידי שנה א', להשפיע ולשנות את המציאות בעזרת רעיונות וכלים עליהם אנחנו חושבים בעצמנו באופן פרטני ובקבוצת עמיתים.

מעבר לכך, נדרשנו בין רגע, דרך תוכנת הZOOM, להכיר ולהתחבר ל4-5 אנשים חדשים אותם לא הכרנו ולייצר תקשורת אפקטיבית לטובת קידום הרעיון. לגמרי ניתן לומר כי הפעילות הזו גרמה לנו להכיר טוב יותר את חברינו החדשים למסלול ולשנים הבאות. זכינו לפגוש אנשים דומים לנו שלקחו את האתגר ברצינות, נתנו מוטיבציה, עודדו והפרו אחד את השני.

 

תוך כדי תהליך החשיבה וגיבוש הרעיון, הצטרפו מנטורים לחדרי הZOOM שלנו, שמעו את הרעיונות שלנו, עזרו לנו למקד אותם, לחדד אותם ולהתגבש על רעיון מוביל. היה כיף ומעשיר לזכות בהזדמנות (אפילו קטנה) ללמוד ולשמוע על תהליך מחשבתי לייזום פרויקט מגורם מנוסה.

 

לסיכום, זה אדיר שעשינו את זה כבר ביום השני של הלימודים, אנחנו יודעים שיש אנשים במוסדות מקבילים שלא עושים דבר אחד כזה בכל שנות הלימודים שלהם ואנחנו זכינו להתנסות בחוויה כזו על תחילת השנה, מצפים לראות מה מחכה לנו בהמשך!