חדשות

האקתונים וחשיבותם לקידום חדשנות בארגונים

19 נובמבר
2023

שתפו ב:

מאמר חדש מאת ד"ר יוסי מערבי ושותפיו תחת הכותרת:

Hack your organizational innovation

 

מראה מקום מלא של המאמר:

Heller, B., Amir, A., Waxman, R., & Maaravi, Y. (2023). Hack your organizational innovation: literature review and integrative model for running hackathons. Journal of Innovation and Entrepreneurship12(1), 1-24.

 

בעקבות פרסום מאמרו של ד"ר יוסי מערבי, ערכנו עימו שיחה מעניינת בנושא:

 

שלום ד"ר מערבי, במחקר זה אתה מתעמק בעולם ההאקתונים. מה נתן השראה למחקר זה?

 

"חדשנות היא נשמת אפם של ארגונים, וכפי שאמר בוב איגר מנכ"ל וולט דיסני ב 2019 'שמירה על הסטטוס קוו היא לרוב הצעד המסוכן ביותר'. בשל החשיבות שגשוג באמצעות חדשנות, התעמקתי במתודולוגיות המגוונות שארגונים משתמשים בהם כדי לטפח יצירתיות וחדשנות."

 

ההתמקדות שלך בחדשנות ארגונית מסקרנת. האם אתה יכול לפרט מדוע אתה רואה בזה חשיבות מכרעת בשוק של היום?

 

"בשוק הדינמי והתחרותי של היום, ארגונים צריכים להיות לא רק אדפטיביים אלא פרואקטיביים. כדי להישאר רלוונטיים, עליהם להציע באופן עקבי מוצרים ושירותים חדשניים."

 

שמתי לב שהזכרת במאמר מיקור המונים ושיתוף משתמשים פעיל בתהליך היצירתי כאסטרטגיות חדשנות. מה הוביל אותך לחקור את הדרכים הללו?

 

"מיקור המונים ומעורבות משתמשים מנצלים ישירות את האינטליגנציה הקולקטיבית של קהילות מגוונות. זה כמו לפתוח את שערי החברה לשפע של רעיונות טריים. ארגונים יכולים להפיק תועלת משמעותית מנקודות המבט החיצוניות והפנימיות המובאות באמצעות גישות שיתופיות אלה."

 

מה עורר את העניין שלך בחקר האקתונים כמתודולוגיה ייחודית לטיפוח חדשנות?

 

"האקתונים, עם השילוב שלהם בין ספרינט למרתון, משכו את תשומת ליבי כדרך ייחודית שבה ארגונים ניגשים לחדשנות. לא רק שהם תורמים ישירות לרעיונות וליצירת אב טיפוס, אלא שהם גם פועלים כזרז להגברת המוטיבציה של העובדים לקראת חדשנות. זו אסטרטגיה דו-תכליתית שסקרנה אותי."

 

המודל האינטגרטיבי המוצג במאמר.

 

ההבטחה שלך למודל אינטגרטיבי והנחיות נשמעת מרגשת. האם תוכל לתת לנו הצצה מוקדמת למה הקוראים יכולים לצפות?

"המאמר מסנתז מחקרים קיימים בנושא האקתונים כדי לספק הנחיות מעשיות הן למתרגלים והן לחוקרים. אנו מפרקים את מאפייני העיצוב של ההאקתונים, דנים בכלים ומתודולוגיות להתקנה וביצוע מוצלחים, ומציעים המלצות לקיום פרויקטים שעולים מאירועים אלו."

זה נשמע כמו מפת דרכים לחובבי חדשנות. מה דעתך האישית על תפקידם של האקתונים בטיפוח חדשנות?

"האקתונים הם יותר מסתם אירועים; הם זרזים דינמיים לחדשנות. הם לא רק מייצרים תוצאות מוחשיות במונחים של מוצרים ואבות טיפוס חדשים, אלא גם יוצרים סביבה שמתדלקת את המוטיבציה של אנשים לחשוב בצורה חדשנית. זוהי גישה רבת עוצמה שיכולה לעצב מחדש את האופן שבו ארגונים מתקרבים ומניעים חדשנות."

 

Abstract

This article aims to offer a comprehensive overview of the existing literature on the hackathon phenomenon to offer scholars a common ground for future research and managers and practitioners research-based guidelines on best planning and running a hackathon. A review of the most relevant literature on hackathons was conducted to serve as the research basis for our integrative model and guidelines. This article synthesizes the research on hackathons to offer comprehensible guidelines for practitioners while also providing questions for future hackathon researchers. 

 

לקריאת המאמר המלא >

מן העיתונות >