חדשות

אייל הרצוג,מחלוצי האינטרנט של ישראל במאסטר-קלאס של בית ספר ליזמות

17 יוני
2021

שתפו ב:

היזם אייל הרצוג, מחלוצי האינטרנט של ישראל, התארח בסדרת ההרצאות "מאסטר-קלאס", לסטודנטים לתואר ראשון בבית ספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה ולבוגרי התכניות ליזמות. את המפגש הנחה ד"ר יוסי מערבי, סגן דיקן בית הספר.

 

הרצוג פתח את השיח ושיתף על חייו כילד ונער. את בית הספר העיד על עצמו שלא אהב והיה תלמיד לא מוצלח, הדבר השתנה במהלך תקופת חטיבת הביניים, "מה שהוביל אותי להתעניין בתחום של המחשבים הוא המשחק עם בן דוד שלי, היה לי מזל שנחשפתי לזה בגיל צעיר. לא מפסיקות לרדוף אותי מחשבות מה היה קורה אם הלימודים היו דרך משחקים איך הייתי יכול להצליח אחרת בבית הספר".

 

על הצבא ותחילת הקריירה סיפר הרצוג, "מאד נהניתי בצבא ואפילו חתמתי שנה קבע בהתנדבות, ניהלתי רשת של 1,100 מחשבים ביחידה 8200. כל מה שלמדתי עד אז במחשבים היה 10% ממה שידעתי לפני שהגעתי לשירות של ארבע שנים ביחידה,. זה היה התואר שלי במחשבים, שם למדתי הייטק". לאחר הצבא, הרצוג התחיל לעבוד בתחום הייטק, בסטארט אפ בניהולו של ערד נווה המשמש עד היום כמנטור שלו "החלנו להסתובב בכל העולם עם המוצר, תקופה מטורפת, חברת סיסקו רכשה אותנו, היו לי אופציות ועשיתי אקזיטון קטן. בעקבות הרכישה עברתי לעבוד בסיסקו ארה"ב ופתאום הבנתי מה זה לעבוד בחברה גדולה, הכול פוליטיקה" אמר.

 

"כששמעתי על המכירה של ICQ בזמנו, התלהבתי ברמות ובנקודה הזו קיבלתי את ההשראה על תחום היזמות. יחד עם בן הדוד שלי התחלתי לחשוב על ניצוצות לרעיון לפיתוח ואותם ניצוצות הכתיבו לי את 12 השנים הבאות - לדעת מהם תאריכי היומולדת של החברים שלך ומהי הבדיחה הכי מצחיקה בעולם". הרצוג הוסיף, "בחרנו לפנות לתחום של רשת חברתית, הקונספט של הרשת החברתית לא היה מוכר בזמנו, שנות ה90' ומשקיעים התלהבו מאד מהרעיון והצלחנו לגייס 10 מיליון דולר בגיל 25. ברגע שרצינו להתחיל, הבורסות התרסקו וכך גם המיזם. לאחר התאוששות השווקים כבר לא הצלחנו לגייס כספים לרשת חברתית ב2001-2002."

 

לאחר מכן הקים הרצוג בשנת 2003 את חברת "Metacafe", חברה לשיתוף סרטונים, "בהתחלה השקנו את המוצר כאפליקציה למחשב, אנשים פחדו מווירוסים באפליקציות ולכן זה הצליח אך לא התפוצץ. בהמשך עשינו פייבוט לווב וכאשר זה קרה, אני זוכר את תחושת האושר איך תוך חצי שנה גדלנו מ-4,000 משתמשים ביום למיליון משתמשים ביום. כך נכנסנו לרשימת 100 האתרים הגדולים בעולם. חוויה שאני מאחל לכל יזם לחוות" אמר הרצוג.

"בשנת 2010, לאחר 7 שנים היה ברור שיוטיוב ניצחה את המחשק ואני חזרתי לישראל" והוסיף, "בדיעבד אתה אף פעם לא יכול לדעת מהו התזמון הנכון להצלחת חברה ואני קורא לזה קללת שבע השנים, מכיוון ששבע שנים זה יותר מדי זמן כדי שסטארט-אפ יחזיק מעמד".

 

פרופ' שלמה קליש חבר סגל בבית ספר אדלסון ליזמות שאל את הרצוג על התפתחות הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו, "התחום הזה מלא במיס-אינפורמציה, הבלוקצ'יין הוא הסדרה האחרונה בהתפתחויות הטכנולוגיות והחוליה החסרה להשלמת ההתפתחות הטכנולוגית הגדולה. לדעתי כתיבת התנ"ך זהו הבלוקצ'יין הראשון, בסיס נתונים שנשמר לאורך הדורות שעליו התבססה תרבות שמובילה את התפתחות הציוויליזציה. כאשר במהפכת המחשבים עשינו דיגיטציה לעיבוד המידע, הדבר הזה התפרץ בפיתוח הדאטה-בייס במקום עולם של ניירות יש עולם של רשימות בדאטה-בייס, אני קורא לזה המפכה החישובית" אמר הרצוג.

 

זהו המפגש ה-17 מסדרת מפגשי המאסטר-קלאס בזום של בית הספר ליזמות בבינתחומי שיזם ד"ר יוסי מערבי במטרה לחזק, להעצים, ולהמחיש ליזמים וליזמים שבדרך שגם בזמנים קשים אפשר לפעול ולאתר הזדמנויות. בסדרה השתתפו עד כה ליאורה עופר, רמי לוי, דיוויד בלאט, עודד קטש, אדיר מילר, בנג'י זינגר, שי וינינגר, מיכל קיסוס, אביגדור וילנץ, אדם פרידלר, חיים כצמן, פרופ' יאיר טאומן, דיקן בי"ס ליזמות ופרופ' שלמה קליש, יזם ומשקיע הון סיכון מנוסה, שכיום נמנה על סגל בי"ס ליזמות.