חדשות

פרופ' יאיר טאומן, פרופ' שלמה קליש ואביגדור וילנץ במאסטר-קלאס של בית ספר ליזמות

27 אפריל
2020

שתפו ב:

מפגש ענקים התרחש בסדרת המאסטר-קלאס בזום לסטודנטים לתואר ראשון בבית ספר אדלסון ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה ולבוגרי תכניות היזמות, כשאביגדור וילנץ, היזם הסדרתי עם 'מגע הזהב' שמכר חברות לאמזון, סיסקו, מארוול ואינטל, התארח אצל פרופ' יאיר טאומן, דיקן ביה"ס ופרופ' שלמה קליש, יזם ומשקיע הון סיכון מנוסה, שכיום נמנה על סגל ביה"ס ליזמות (שניהם השקיעו בעבר ביחד בחברות שהקים וילנץ). ד"ר יוסי מערבי, סגן דיקן בית הספר, שיזם את סדרת המפגשים, הנחה את המפגש.

 

את סדרת מפגשי המאסטר-קלאס בזום של בית הספר ליזמות בבינתחומי יזם ד"ר יוסי מערבי במטרה לחזק, להעצים, ולהמחיש ליזמים וליזמים שבדרך שגם בזמנים קשים אפשר לפעול, ולמצוא הזדמנויות. בין האורחים בסדרה עד כה היו אדיר מילר, סול זינגר (שכתב את הספר "סטארטאפ ניישן"), בנג'י זינגר (מנכ"ל wework ישראל) ושי ויניגר (המייסד של Fiverr ו-Lemonade).

 

וילנץ סיפר על ילדותו, כשהיה ילד בירושלים שאהב את "הטכנאי הצעיר", עיתון שנתן לו את הבסיס לידע שצבר בעתיד וסימן עבורו את תחילת דרכו. הוא המשיך עם ההחלטה ללכת למגמה ריאלית-הומנית שהעניקה לו מגוון בלי רגיל של ידע, ועל תחילת הקריירה שלו כעובד שכיר בחברות, כשרק מאוחר יותר יצא להקים מיזמים עצמאיים.

 

הוא שיתף בעמדתו כי בתחומים כמו התחומים בהם הוא עוסקDeep Tech , יש חשיבות גדולה לניסיון ולהבנה מעמיקה של התחום: "אני חושב שהתהליך של להיות בחברה טובה וללמוד מה עובד ומה לא עובד לפני שאתה מתחיל בדרך כיזם, זה בית ספר מדהים". הוא הדגיש שהוא מאמין שנכון להתחיל מעבודה בחברת סטארטאפ: "בחברה גדולה אתה לא רואה את כל התמונה. בסטארטאפ, חי ודינמי, זה עושה קיצור דרך וחוסך המון טעויות".

 

אחד ההיבטים עליו הרחיב היה יצירת מבנה "כמעט קיבוצי" בחברות שהוא מקים, המתבטא באחוזי אחזקה גבוהים של העובדים. באנפורנה, האקוויטי לעובדים היה 40% ובנוסף תכנית נאמנות, כך שקיבלו 60% מהעיסקה. בהוואנה-זה היה 25%+חבילת נאמנות, סיפר.

 

האורחים שוחחו על הציפיות שלהם מיזם שיהיה קודם כל מנהיג, אדם שרוצים ללכת אחריו, שמקשיבים לו, שיכול ליצור חזון ולעורר מוטיבציה. והחשיבות שהם מייחסים לכך שיהיה לו מכלול ערכים כמו אכפתיות, יכולת הקשבה, מיקוד, הפשטה, יושר וחתירה לצדק.

פרופ' קליש אמר: "כל המשקיעים יגידו שהמפתח להצלחת סטארטאפ הוא הצוות המקים ומי בראש. גורמים נוספים חשובים הם כמובן השוק, הטכנולוגיה והטיימינג.

 

השיחה הסתכמה בשאלה - מה המנוע שלכם?

וילנץ ענה: "המנוע שלי מורכב דבר ראשון מהצד הטכנולוגי, המחשבה קדימה, מה יצטרכו עוד מספר שנים ודבר שני מבניית חברות מורכבות עם הרבה דיסציפלינות והראייה איך החברה מתחילה מדף חלק. מה שגורם לי סיפוק זה חברות עם חופש יצירה ולראות שיותר עובדים משתחררים מבעיות כלכליות".

פרופ' קליש- "מנוע של מוטיבציה לעשות טוב בעולם ולאנושות"

פרופ' טאומן- "בשלוש מילים עניין, אתגר וסקרנות".