טיפול אישי

 

מהן הבעיות הנפוצות בעתיין פונים לטיפול בשירות?

 


רוב הסטודנטים הפונים לטיפול בשירות הם אנשים מתפקדים הנתקלים בקושי אישי/רגשי בתחומי חיים משמעותיים כגון - הסתגלות לשינוי הכרוך בהתחלת לימודים במסגרת חדשה, גיבוש זהות מקצועית ואישית, תסכולים הקשורים ללימודים/עבודה, קשיים בתחום הזוגיות, קשיים ביחסים בינאישיים בתחום החברתי, התעסוקתי או המשפחתי, התמודדות עם אבל ואבדן, משברים משפחתיים (מחלה, גירושין, משבר כלכלי), חרדות ומצבים דיכאוניים. צוות השירות הפסיכולוגי אמון על מתן מענה מתאים לסטודנטים מרקעים תרבותיים ואישיים שונים ומגוונים.

 


מהן שיטות הטיפול הנפוצות בשירות?

 


הטיפול בשירות ברובו אקלקטי ומערב אלמנטים מהגישות הבאות:

  • טיפול דינאמי המערב הקשבה, אמפתיה, תמיכה ותובנה
  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT)
  • טיפול דינמי-חווייתי (AEDP) וטיפול ממוקד רגש (EFT)

 


מתי כדאי לפנות לטיפול?

 


כל אחד מכיר תקופות של התמודדות עם קשיים לבד, או בעזרת חברים, קולגות, או משפחה. אולם, כאשר המצוקה מתמשכת, ואינה משתפרת למרות המאמצים להתמודד עמה, ויש פגיעה בתפקוד או באיכות החיים – חשוב לפנות לקבלת עזרה מקצועית. לעתים הדחיפה לפנות לטיפול באה מאדם אחר (בן משפחה, חבר קרוב), זאת משום שלעיתים קל לנו יותר לזהות את קיומה של בעיה נפשית אצל הזולת מאשר אצל עצמנו. עם זאת, כדי שטיפול פסיכולוגי יהיה יעיל, הפונה עצמו צריך להכיר בכך שיש לו בעיה ושהוא זקוק לעזרה כדי להתמודד עמה.

 


מתי צריך לפנות לטיפול?

 


יש מקרים שבהם טיפול נפשי הוא צורך דחוף ואף הכרחי. זאת במקרים קיצוניים של חולי נפשי, סכנה של פגיעה עצמית, או סכנה של פגיעה באחרים. מקרים כאלו הם למשל: מצב של דיכאון חמור, משבר נפשי (בעיקר אם מדובר במשבר חוזר), או הפרעות התנהגותיות חמורות הפוגעות באדם עצמו, או בסובבים אותו. במקרים אלה מומלץ לאדם או לסביבתו הקרובה לנקוט בפעולה ולפנות מיידית לקבלת סיוע!