חטיבה ביחסים בינאישיים ותהליכים קבוצתיים

מאפייני החטיבה

הסטודנטים בחטיבת יחסים בין אישיים ותהליכים בין קבוצות יפתחו הבנה מבוססת מחקר של הדינמיקה הפסיכולוגית המעצבת תהליכי התקשרות ויחסים קרובים שונים, מצבי קונפליקט ותהליכי פיוס. קונפליקט בינאישי הוא לעיתים גם קונפליקט בין קבוצתי, שכן הזהויות שלנו כאינדיבידואלים שזורות בקבוצות אליהן אנו משתייכים. החטיבה תעמיק את החקירה וההתנסות בממדים הבינאישיים והבין קבוצתיים, שיכולים להשפיע על קונפליקטים ולהוביל להפחתתם. הבנה זו רלוונטית למגוון רחב של הקשרים, ובכלל זאת הקשרים עסקיים, חינוכיים, משפחתיים ופוליטיים. החטיבה תקנה לבוגריה כלים, שיאפשרו פיתוח, הערכה ומדידה של תוכניות לשינוי חברתי.

כדאי לדעת


  • בסיום שנה א' של התואר בפסיכולוגיה חברתית, הסטודנטים יכולים לבחור בחטיבת יחסים בין אישיים ותהליכים בין קבוצות, אותה ילמדו במהלך השנה השנייה בתואר.
  • במהלך השנה השנייה ייקחו הסטודנטים חלק בקורס התנסות בשדה, ישולבו בארגונים מובילים בשוק העסקי והחברתי, תוך הדרכה צמודה של מרצי החטיבה, וירכשו כלים לעבודה בשטח.
  • בחטיבה סגל מרצים וחוקרים מהמובילים בעולם, שיכשירו אתכם ברמה אקדמית גבוהה, שיכולה להוות תשתית מצוינת ללימודי דוקטורט, וכן יעניקו לכם ארגז כלים להשתלבות כפסיכולוגים יישומיים.
  • שעות וימי הלימוד: יום ב' ויום ד', בין 8:00 ל-17:00

מה תלמדו בחטיבה?


  • התנסות בשדה - יחסים בין אישיים ותהליכים בין קבוצות
  • הפרט והקבוצה - קולות מן השטח
  • אינטראקציות בינאישיות ובין קבוצתיות
  • יחסי משפחה
  • יחסים זוגיים
  • זהויות בראי הפסיכולוגיה החברתית
  • יחסי כוח ומגדר - סדנת דיאלוג

  • החטיבה אינה מצויינת על גבי תעודת התואר, אלא בספח נלווה.

איפה נמצאים היום בוגרי החטיבה?

  • יארא כריים

    ​פסיכומטריקאית במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח)

    למדתי איך ניתן למדוד רגשות בקונפליקטים בין קבוצות ואיך לחבר בין המדע לרגשות. רכשתי כלים, למדתי איך להוציא את המחקר מהמעבדה וליישם אותו בחיי היומיום. אני משתמשת בידע בעשייה החברתית והפמיניסטית שלי.

  • מולהם כנאנה

    יועץ פסיכו-פדגוגי לבתי ספר בתחום מיומנות המאה ה-21 ובתחום הפסיכולוגיה החברתית

    לימודי פסיכולוגיה חברתית נתנו לי כלים יישומים שבהם אני משתמש לאורך כל תהליך בניית הפרויקט. בנוסף, הגיוון בקורסים במסגרת התואר נתן לי הזדמנות להשתלבות מקצועית בתחומים שונים.

  • ניר כימיה

    ​מנהל פרויקטים ומדיה במחלקת דיגיטל ב"למטייל" 

    אחד הדברים שמלווים מהלימודים גם במקום העבודה זה בעיקר המחשבה והתבוננות ה"חוקרת" ומטילת הספק. משתדל לא להניח הנחות ולמדוד, כמעט כל מה שמתאפשר. והיום מתאפשר לא מעט.

    • linked-in
  • אסנת עין דור-חצב

    פסיכולוגית מגשרת במרכז הגישור 'שולם', מטפלת זוגית ומשפחתית בתחנה לטיפול משפחתי

    הלימודים אפשרו לי העמקה בתחומי הפרט במרחב הבינאישי, חשיפה לגישות מתקדמות ועכשוויות, למידה מאנשי אקדמיה יחד עם גורמים מהשטח ובסיס עשיר ללימודי המשך.

  • אלון אלקובי

    מנהל מו"פ (מחקר ופיתוח) קורסים, תוכנית בית ספר סגול, אוניברסייטת רייכמן

    ​התואר היה עבורי הזדמנות ללמוד כיצד לחבר תוכן אקדמי ומחקר לפרקטיקות יישומיות בשטח - דבר שהוא כלל לא מובן מאליו!

  • אילת אלקיים

    מטפלת משפחתית וזוגית ברווחה ובקליניקה פרטית

    הלימודים בחטיבת הלימוד יחסים בינאישיים, עזרו לי בהבנה עמוקה על תהליכים חברתיים והתנהגויות אצל אנשים. למדתי להבין את הבסיס האבולוציוני, הביולוגי והרגשי שמניעים תהליכים.

  • נועה מץ

    פסיכולוגית סטארטאפים וקרנות הון סיכון

     

    ​התואר לימד אותי כל מה שאני יודעת: לעמוד מול קהל, חשיבה יצירתית והפכה אותי ליזמת שאני היום. המרצים עזרו לי להכיר את התיאוריה והכלם המעשיים, ונתנו לי את החופש לבחור מה אעשה כשאהיה גדולה