תכנית שסטוביץ לחדשנות - סמסטר א' (פרוייקט המחקר)

 

מאת הסטודנטית: מיקה טוכמאייר

 

בסמסטר הראשון של תוכנית היזמות "שסטוביץ" ובתהליך המחקר שעסקתי בו, חוויתי מסע אקדמי מרתק שהיווה עבורי קרקע להתפתחותי - אישית ומקצועית. כסטודנטית לפסיכולוגיה עם רקע ביזמות, מהרגע בו קיבלנו את המייל על פתיחת ההרשמה לתוכנית, הרגשתי שהתוכנית מתאימה בדיוק לדרכי. בהתחלה, חוויתי דאגות ושאלות אם אוכל להתמודד עם אתגרי התוכנית המיוחדים, אך מהר מאוד נסחפתי לקצב ולאווירה המרתקת של הקבוצה. המגוון של סטודנטים מתחומים שונים, התוכניות המקיפות וההרצאות המרתקות תרמו לשכנע אותי שבחירתי הייתה נכונה. הסמסטר היה דרך לפתיחת עיניים לעולם חדש ותחושה של התקדמות והתפתחות. דרך התוכנית, קיבלתי כלים וידע שימושי ופרקטי ל"חיים האמיתיים". כתוצאה מכך, התחזקה בי ההבנה על חשיבות העבודה המעשית והידע המוחשי בתחומי היזמות. התמיכה המתמידה שקיבלתי מצוות התוכנית השפיעו על תחושת הביטחון שלי ועל היכולת שלי בפרויקט המחקר שלי בסמסטר הראשון. הסטנדרט הגבוה וכתיבת הפרויקט והצגתו השפיעו רבות על דרכי החשיבה והתפקיד שלי בעולם האקדמי והמקצועי. התוכנית חיברה אותי לאנשים ולמשאבים שיכולים לשפר תהליכי חשיבה ותפקודי עבודה.

חשיבה יזמית, פתרון בעיות ויכולת לעבוד בצוות נחשבים כמה מהיכולות שפיתחתי. ההכרות עם יזמים מתחומים שונים תרמה להבנה רחבה יותר של עולמות חדשים.

 

 

בסיום הסמסטר הראשון, הרגשתי מרוצה ומלאת אנרגיה להמשיך לפתח את עצמי ולחקור עוד על תחום היזמות ואני כבר מחכה לכל החוויות בפתח ביניהן טיסה לחו"ל, עבודה מעשית בחברת "שסטוביץ" והמשך עבודה מחקרית. השקעתי המון מאמץ, זמן ואנרגיה במהלך הסמסטר, לצד זאת, התוצאות שראיתי בסיום הסמסטר היו שוות את זה. התחושה של רצון להמשיך ללמוד ולפתח את עצמי בתחום היזמות התחזקה בי ואני ממליצה לכל אחד ואחת שעולם היזמות מעניין אותם להירשם לתוכנית. מרגע ההרשמה שלי לאוניברסיטת "רייכמן" אמרו לי שוב ושוב לנצל את כל מה שיש למקום הזה להביא, ההרשמה לתוכנית "שסטוביץ" הוכיחה לי על מה הם דיברו.