הרשו לי להציג את המשלחת של בית ספר אדלסון ליזמות יחד עם אוניברססיטת Waterloo בתוכנית העסקים. תכנית מדהימה שלוקחת סטודנטים ישראלים ומפגישה אותם עם סטודנטים קנדיים למסע של כמעט של כמעט שלושה שבועות בשתי המדינות, כאשר מהותה היא לקדם קשרים עסקיים ויזמים, ליצור למידה תרבותית וכן להפגיש את הקנדים יחד עם ארץ ישראל היפה והטובה. אל התוכנית יצאנו שישה סטודנטים ישראלים, כנציגיי האוניברסיטה ובית ספר אדלסון ליזמות, מתרגשים מאוד ומצפים רבות לתחילת התוכנית. כאשר במקרה יצא שהתחלקנו לזוגות במקומות שונים בעולם ונפגשנו בשדה התעטפה שבטורונטו. משם לקחנו אותנו לWaterloo המדהימה והירוקה. את הלילה הראשון עשינו הישראלים לבד עד שלמחרת הגיעו כל הקנדים.

למחרת פגשנו את הסטודנטיים הקדניים לראשונה, והחיבור הורגש מיד. סטודנטים נחמדים, חכמים ומצחיקים.
את הארבעה ימים הראשוניים איתם בילינו בWaterloo, העיר הסטודנטיאלית שבאותה תקופה הייתה ריקה מסטודנטים בשך תקופץ הקיץ. כמובן שדבר זה לא הפריע לנו להינות. בימים למדנו על use cases שונים ושאלנו שאלות חשובות ובערבים דאגו הקנדים להוציא אותו ולבלות. במהלך השהות בWaterloo הלכנו למספר מקומות כדי לחוות יזמות קנדית חזקה. ביקרנו בSDG, Accelerator, Lizaridis Institute, Vidyard. הכי נהניתי ב-SDG כי הרגשתי שהרצון לעזור שם כל כך חזק, אשר יחד עם זאת הם מצליחים להיות מוסד חזק ויציב עם עקרונות עסקיים.

לאחר השהות בWaterloo, נסענו לToronto שם העברנו את הזמן עד סוף הטיול. ביום ראשון נסענו
ל- Schwartz Reisman Foundation שם עודדנו אותנו לדבר ולעלות שאלות אל הסטודנטים מהמדינה המקבילה לנו בסוגיים שונים שמעניינים אותנו שבראשם זה הסכסוך הישראלי פלסטיני. בהמשך בטורונטו ביקרנו בחברות נוספות, ביקרנו בCNE. אירוע קנדי גדול. ביום הזה התפלאנו לדעת שגם בקיץ בקנדה אתה יכול מצוא את עצמך בגשם זלעפות. ולטעמי אחת החוויות הטובות זה ללכת לראשונה למשחק בייסבול בליגה הבכירה (:

לאחר שבוע נהדר בקנדה, ארזנו מזוודות וטסנו הישר לכיכר דיזינגוף הטובה והמוכרת. את השהות בישראל התחלנו בתל אביב במלון סינימה. גם בחלק זה נהנינו לא פחות להיות תיירים בארץ ולחוות אותה דרך עיניהם של מי שמבקרים כאן בפעם הראשונה. התחלנו את המסע בארץ הסיור ביפו וארוחת מלכים כמו שרק יפו יודעת להציע. הקנדים התאהבו באוכל מיד. בישראל יצא לנו לבקר בקרן "הישג" בשיחה עם שני חברה בגילנו שעלו לישראל וסיפרו על חייהם, במרכז פרס לחדשנות, שגרירות קנדה ועוד. את הזמן החופשי כמובן היינו חיייבם להעביר בשמש החמה ובחול הרך של תל אביב. עד היום הם שולחים לנו תמונות המתגעגעות לים. כמו כן ביקרנו באוניברסיטת רייכמן ושמענו הרצאות מעניינות ביותר על ידי ד"ר יוסי מערבי, מר אופיר רייכמן והגברת טלי רמון. לאחר מכן ביקרנו במצדה ובים המלח, ישנו בכפר הנוקדים והתחברנו על יופיו של האיזור.
את המשך המסע עשינו בירושלים שם הקנדים נפגשו בתרבות חדשה ושונה ממה שיצא להם להכיר עד עכשיו. ביקרנו בכותל, הר הזיתים, הרובע היהודי המוסלמי והנוצרי, שוק מחנה יהודה,יד ושם ועוד. לארוחת ערב אכלנו אצל משפחה מקומית בירושלם ובערב יצאנו לבלות בשוק. הטיימינג היה נכון להגיד לירושלים בחמישי בערב :)
את תחילת השבוע האחרון עשינו בתל אביב ולמדנו על התרבות היזמית הישראלית וניפגשנו עם יזמים ישראלים שסיפרו לנו על מיזמיהם. בלילה האחד לפני האחרון דאדנו לארגן להם פרידה מיוחדת ועשינו להם הפתעה בפארק צ'ארלס קלור, בערב מרגש עם מלא יין, אוכל ומשחקים.

לסיכום, טיילנו, פגשנו, חווינו, טעמנו, התחברנו ובעיקר למדנו להכיר אנשים ותרבויות. אני לוקח מהתרבות הקנדית את המחויבות והסובלנות לבנאדם שאיתו הם מדברים, את המקצועיות ואת היסודיות בעבודתם.
ארצה להודות Schwartz Reisman Foundation, בית ספר אדלסון ליזמות ולד"ר יוסי מערבי. שרון זהבי, אופיר רייכמן וטלי רמון המדהימה. לחברים הקנדים שהכרנו וכנראה עוד נפגוש בעתיד וכמובן לחברים הישראלים שבלעדיהם הטיול לא היה כמו שהיה.