האקתון שסטוביץ - לחשוב מחוץ לקופסא


מאת שחר לוינסון

 

מקום ראשון בהאקתון שסטוביץ' לחדשנות! איזה התרגשות.
לחשוב מחוץ לקופסה, להתעסק באתגרים אמיתיים, להתייעץ, לעבוד בצוות ובשיתוף פעולה. להיפתח לעולמות חדשים ומרתקים – בדיוק הסיבה שהגעתי לכאן. קוראים לי שחר לוינסון, סטודנטית שנה א' ליזמות ומנהל עסקים.
בשבוע שעבר, כחלק מקורס חדשנות ויזמות בארגונים, השתתפנו כל חברי התואר בהאקתון של חברת שסטוביץ' – חברה המתמחה בייבוא, ייצור, שיווק והפצה של מוצרי צריכה וקוסמטיקה.
מנהלי החברה הציגו לנו אתגרים שונים איתם היא מתמודדת, ואנחנו, בקבוצות שחולקו מראש, היינו צריכים בצורה יצירתית להתגבר על האתגר אליו שובצנו ולפצח אותו. להציע לחברה הצעה חדשה ולפתוח להם כיווני מחשבה ייחודיים.
לאחר התדריך, יצאנו לדרך והתחלנו לעבוד. כל אחד מחברי הקבוצה העלה רעיון. דיברנו על הרעיונות, חשבנו עליהם, ניתחנו אותם ולאחר התדיינות מרתקת והתייעצות עם מנהלת המוצר של החברה החלטנו על הרעיון הטוב ביותר איתו נרצה לרוץ.
תחת לחץ של זמן וריבוי משימות יצרנו סרטון קצר, בעזרתו עברנו לחצי הגמר, ומצגת איתה עלינו לבמה והצגנו את הרעיון בפני השופטים, שבסופו של דבר הקנתה לנו את הזכייה. שיתוף הפעולה בין חברי הקבוצה היה מדהים. הכרנו אחד את השנייה בצורה אחרת מאשר בהרצאות של התואר.



נהנינו מאד! האווירה הייתה טובה, בין כל חברי התואר הייתה הרגשה של עשייה.
כולם עבדו, חשבו, התרכזו וניסו לפצח את האתגר מכל הכיוונים.
פעילויות כאלה מוציאות מהשגרה ויוצרות חוויות בתוך התואר. זורקות אותנו למים ומחייבות אותנו להתמודד עם בעיות אמיתיות. לחשוב בצורה יצירתית אבל פרקטית.
תודה לצוות שלי, נעמה אלעזר, מיקה גת ועידו פלוס, ותודה למרכז היזמות של אוניברסיטת רייכמן שנתן לנו את הזכות להיות חלק מהפרויקט המדהים הזה.