מאסטר קלאס עם יפעת אורון


מאת: יער הרמן ועמית רביבו, סטודנטים ליזמות ומנע"ס שנה ג'.

 

נתחיל עם השורה התחתונה – קבלנו הזמנות אדירה.

צהריי יום חמישי, מייל מיוסי: "עמית ויער, תרצו לעזור לי לראיין את יפעת אורון במאסטר קלאס הקרוב?".

"ברור שכן", ענינו שנינו 3 דקות לאחר שקבלנו את המייל. הזדמנויות שקורות לא פעם בבית הספר ליזמות..

 

נספר לכם, שיפעת אורון היא אחת הנשים המשפיעות והמעוררות השראה בעולם ההשקעות וההייטק הישראלי, כיום מובילה את פעילות ההשקעות בישראל של קרן Blackstone שנחשבת לאחת מהגדולות בעולם.

ולכן, כשני סטודנטים במסלול ההון סיכון אשר שואפים להתחיל קריירה בתחום, ההזדמנות לפגוש אותה, להכיר ולשאול שאלות – רגשה אותנו מאוד.

 

יפעת נולדה בתל אביב וגדלה בקריית אונו. אביה, יורם אורון, הוא מאבות ההון סיכון הישראלי, אימה עו"ד בפנסיה ויש לה אח אחד הצעיר ממנה בשלוש שנים, ינאי, שותף בקרן Vertex.

כשהייתה צעירה, נסעה יפעת בעקבות משפחתה לארצות הברית, תקופת הנעורים שם עיצבה אותה ותרמה לה רבות בהבנת האקו-סיסטם הבינלאומי, יפעת סיפרה לנו על התחברותה לנערות ממדינות מקור שונות וכמה השיעור הזה בהבדלי תרבויות סייעו לה לימים.

בגיל 26, לאחר שהשלימה את לימודיה לMBA, החלה לעבוד בבנק ההשקעות J.P. Morgan בניו יורק, שם שמשה כחברה בצוות ההשקעות הבנקאיות בחברות הטכנולוגיה של הפירמה.

לאחר מכן, חברה לאביה יורם, ממייסדי קרן הון הסיכון Vertex, וכיהנה כשותפה ומשקיעה ושימשה כחברת ועד-מנהל בחברות טכנולוגיות ישראליות מגוונות. בסוף שנת 2013, עזבה יפעת את תפקידה כשותפה בקרן והצטרפה לבנק לאומי כמנכ"לית לאומי טק – פלטפורמה בנקאית טכנולוגית ישראלית מובילה, המשרתת וממנת אלפי חברות טכנולוגיה ותומכת בצמיחתן הגלובלית. בזכות מהלכי שיווק מבריקים הצליחה יפעת למתג את לאומי כבנק המוביל במדינה עבור קהילת ההייטק – ענף הרושם עסקאות בהיקפים של מיליארדי דולרים מידי שנה.

 

בשיחה עימה למדנו על חשיבותה של הלמידה המתמשכת בימינו בכלל ובעולם ההשקעות בפרט ואיך היא מלווה אותה עוד מימיה באקדמיה, על ייחודה של האקו-סיסטם הישראל על פני מדינות אחרות ואיך לדעתה ה"חוצפה" הישראלית היא לאו דווקא מעלה. בנוסף, קיבלנו סקירה מיפעת על תפקידם של הגופים המוסדיים בעולם השקעות ההון סיכון וקצת על איך נראה חיי היום-יום של משקיע, השקעות אימפקט ומה האחריות שמגיעה עם ההשקעות בטכנולוגיה. כמו כן, דיברנו על התחרות בין הקרנות בהשקעות Growth ואיך הגלגל התהפך בין המשקיעים ליזמים לעומת לפני 20 שנים.

 

יפעת נכללת ברשימות הנשים החזקות של מגזין Forbes ו-100 המשפיעים של מגזין The Marker.

היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון ו -MBA מאוניברסיטת תל אביב. לצד הישגיה המקצועיים, היא נשואה לאמיר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחממת הפודטק של שטראוס ולהם 2 ילדים.

 

יפעת היא דמות להערצה ומודל לחיקוי עבור רבים וטובים, ההרצאה שלה הייתה מרתקת ומעשירה ובעיקר עזרה ליזמים בקהל להבין את הלך המחשבה של משקיע בכל שלבי המיזם; מהSeed- ועד ה-Growth.

 

בהזדמנות זו, נפציר בכם מיד: הירשמו למאסטר-קלאסים הבאים לבוא!

תאמינו לנו, אין הרבה הזדמנויות לשיחות כנות ומרתקות שכאלה עם האנשים המובילים בתעשייה.

למה אתם מחכים?!