ועידת המנכ"ליות השנתית של איגוד היי-טק הישראלי

Woman CEO Summit 2024

מאת: אביגיל דניאל מסיקה

סטודנטית שנה ג' כלכלה ויזמות.

 

נתנה לי השנה הזכות להגיע לועידת המנכ"ליות הודות לביה"ס ליזמות, לדיקן ד"ר יוסי מערבי ולגברת דנה ברדה. האפשרות להשתתף בכנס כזה, שהתקיים לרגל יום האישה הבינלאומי,  אפשר להתחבר למנכ"ליות ולנשים מובילות בתעשייה מתחומים מגוונים ופתח עבורי הזדמנויות פז.

הכנס החל בציון הימצאותן של כ-19 נשים בשבי חמאס מזה כ- 150 ימים. עלינו לפעול בכל כוחותינו ופועלנו להחזרתן. למרבה הצער והכאב, גם בשבי, קשה יותר להיות אישה.

בכנס נכחו נשים עוצמתיות רבות ומעוררות השראה. ביניהן הייתה אורית גרינפלד, סמנכ"לית מחלקת הסליקה בבורסה לניירות ערך. בדבריה הציגה נתונים המסמנים את הדרך הארוכה שיש עוד לבצע במשק לשיפור מעמד האישה בתפקידי מפתח. כיום, בתעשיית ההיי-טק רק כשליש מכלל המועסקים הנן נשים. עם זאת, בבורסה, כ-60% מהעובדים הן נשים ומחצית מההנהלה הבכירה בבורסה הן נשים. הבורסה, אשר היא חברה ציבורית בפני עצמה, הנה השתקפות הכלכלה הישראלית ואני מייחלת שתהיה גם השתקפות זהה לשיעור פעילותן של נשים בתעשייה ובתפקידי מפתח.

בהמשך הכנס שתפה מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד הייטק הישראלי, כי בילדותה גדלה בבית עני והחליטה ללמוד הנדסת מכונות דווקא כשאמרו לה שהיא לא תצליח. כיום בתפקידה, חשוב לה להעביר 4 מסרים מרכזיים : תעזי לחלום, תשתמשי ברשתות החברתיות – אל תצניעי את מה שאת עושה ותתני לעצמך במה, תעשי כסף ותקדמי נשים. בנוסף לאלו מאיה ציינה מספר נתונים מאכזבים על נפח השתתפות הנשים בתעשיית ההייטק : 34% נשים מועסקות בהייטק, 15% מהחברות בישראל קיימת שותפה יזמת, 15% מהשותפות בקרנות הון סיכון, 5% אנג'ליות ובנוסף, קיים פער הגבוה מ-10% בשיעור היזמות הנשים בין ישראל לארה"ב ואירופה.

אסכם ואומר, כי הנני מייחלת כי עד שנה הבאה לא נצטרך לציין את יום האישה הבינלאומי ועד אז, נרגיש, נתוגמל ונהיה שוות בין שווים.