ביקור בחברת Joonko

 

מאת: יובל רק ומייקל גילת

 

הביקור שהתקיים היום בחברת Joonko היה מעורר השראה ומרחיב אופקים.


נפגשנו עם עילית רז, מנכ״לית ומייסדת החברה, אשר שיתפה אותנו באופן גלוי בסיפור שלה, על חווית ההקמה וניהול הסטארט-אפ והדרך שלה כיזמת צעירה.
שמענו ממנה על המסע שלה משלב הרעיון הראשוני, דרך pivot במהלך הדרך, גיוס כסף ממשקיעים, ועד להקמת החברה וצמיחתה לנקודה שבה היא נמצאת היום.

Joonko מחברת כישרונות איכותיים, המיוצגים בחסר בשוק העבודה, עם חברות ברמה עולמית שאכפת להם מגיוון, שוויון והכלה. מועמדים אלה כוללים נשים, אנשים כהי עור ויוצאי שירות כוחות הבטחון. אלו הם, כפי שמתארת עילית, "מועמדים למדליית כסף " אשר לעיתים מפוספסים בשוק העבודה.

 

עילית סיפרה על הקשיים הרבים שהיו בדרך, על היחסים המורכבים בינה לבין שני השותפים הנוספים למיזם, ועד לפיצול ביניהם. על האתגרים, התקופות הקשות ותהליכי קבלת ההחלטות. היא שיתפה אותנו בתהליך שעברה החברה החל משלב הרעיון, החיבור עם מייסדי הסטארטאפ, על השינויים המתמידים בפלטפורמה, גיוס עובדים, גיוס כספים ועוד. ובעיקר, מה גרם לה להישאר ולהאמין בעצמה וברעיון שלה גם כשכולם מסביב עזבו, וכיצד לסנן רעשי רקע.


״למה אתם עושים את מה שאתם?״ שאל המשקיע הפוטנציאלי הראשון בחברה.
המייסדים הסתכלו אחד על השני ולא היתה להם תשובה. שם הבינה עילית שהם עושים טעות. יום למחרת הם ויתרו על הרעיון שהיה להם, ועשו תהליך חדש של העלאת רעיונות. היא הבינה שחייבת להיות לך תשוקה גדולה מאוד למה שאתה עושה.

עילית מספרת על כך שהיא עשתה את כל הטעויות האפשריות בדרך וכיצד למדה מכל טעות ומשבר. היא אינה רואה את עצמה עושה שום דבר אחר כיום, ושיש לה תשוקה גדולה מאוד לקידום הרעיון והחברה שלה.


בנוסף היא דיברה על האחריות הרבה שהיא מרגישה כלפי העובדים שלה לעמוד ביעדי החברה על מנת לשמור על התנאים שלהם והמחויבות הכלכלית שלה כלפיהם.


דיברנו על החשיבות של איזון בין החיים האישיים לעבודה. החשיבות של תמיכה מהסביבה הקרובה והמשפחה, על מנת לשרוד את הקשיים בתור יזם. את ההקרבה שהמסע הזה דורש על מנת לעבור את המשברים והקשיים החדשים שכל הזמן נוצרים בדרך, ולהצליח לקדם את החברה.


לקחנו גם כמה טיפים חשובים מהטעויות וההצלחות שלה.

  • התרכז בגיוס לקוחות לפני גיוס משקיעים. קל יותר לגייס כסף ממשקיעים ברגע שהם רואים תוצאות בפועל ופוטנציאל להמשך.
  • כדי להבטיח יציבות פיננסית, עדיף לגבות מלקוחות מנוי שנתי, ולא מנוי חודשי.
  • לפני גיוס מנהלי שיווק ומכירות כלשהם, ההצעה שלה היא ללכת בעצמך כיזם ללקוחות הפוטנציאליים על מנת להבין היטב את הצרכים שלהם וכיצד הרעיון שלכם מתאים לצרכים הללו.
  • התהליך היזמי הוא מסע קשה וארוך, ואנחנו חייבים לזכור לאורך הדרך מה מניע אותנו
  • נסה תמיד לשמור על איזון בין עבודה לחיים.
  • לצד אחריות ואתגרים רבים בדרך, יש סיפוק רב ותחושת הצלחה המלווה אותה.
    אני רוצה להודות לעילית על שהקדשת מזמנך לנהל איתנו דיון פתוח ואישי ואף לענות לכל אחד ואחד מאיתנו בסבלנות ובמקצועיות.



הסיפור של עילית היה עבורנו מעורר השראה.
תודה רבה!