ביקור בחברת Sumit.Ai

 

מאת: אסף שינה וטוני דארק

 

"כחלק מלימודינו במסלול התואר ביזמות של אוניברסיטת רייכמן, זכינו לבקר במשרדי חברת Sumit-AI בהרצליה פיתוח ולפגוש את אשר קנינו - מייסד ומנכ"ל החברה.
במהלך המפגש למדנו על Sumit AI אשר פיתחה פלטפורמת Speech To Text מורכבת ועל צמיחתה כסטארט אפ ישראלי.


אשר שיתף אותנו במסעו ובדרך שהוא עבר מאז שירותו הצבאי, לימודיו, מציאת הרעיון, הקמת החברה ובנייתה. למדנו על החלטות שאשר קיבל במהלך דרכו, הסיפור המרתק על הקמת החברה ואת התובנות שלו מהתהליך ומה מניע אותו בתור יזם. איך כבר ב"טיול הגדול" הוא זיהה בעיה באחת המדינות בהן ביקר ואיך תוך כדי הטיול ולאחר מכן במהלך לימודיו כסטודנט באוניברסיטת רייכמן, הקים חברה אשר ניסתה לעזור לפתור את הבעיה בשיתוף פעולה עם שותפיו במדינה זו.

 

לאחר מכן שיתף אשר כיצד נתקל לראשונה בבעיית התמלול (רמז - בתי משפט) ש-Sumit-AI מנסה לפתור, על הגלגולים הרבים שעבר המוצר ע"מ לספק פתרונות בתחומים שונים ועל תהליך הקמת החברה, מציאת שותפים נכונים וגיוס כספים. אשר שיתף איתנו בהשקפת עולמו האישית, על האופן בו יזם צריך לפעול. בלב שלם ובכנות מוערכת, סיפר על טעויות לאורך הדרך ומה הוא למד מהן, בין אם בחירת שותפים, דרכי גיוס כספים וגישה ל"תקיפת" בעיות. למדנו רבות על ניהול חכם, דרכי פתירת בעיות יצירתיות ומגוונות, ועולם היזמות ככלל.

 

המפגש היה אישי ומעניין ושמחנו לראות כמה חשוב לאשר להעביר את הניסיון שצבר הלאה ליזמים בתחילת דרכם. אנחנו מודים מאוד לחברת Sumit-AI ואשר על האירוח החם והמרתק, ולבית הספר ליזמות באוניברסיטת רייכמן על ההזדמנות להעשיר את הידע שלנו ולקחת חלק בתוכניות לימודיות מהמעלה הראשונה שקשה להשיג במקומות אחרים. ערך מוסף זה הוא מפתח להצלחה בהמשך דרכינו."