חילופי סטודנטים - תומר קרינגל

 

 

שלום לכולם,


שמי תומר קרינגל, אני סטודנט באוניברסיטת רייכמן ליזמות ומנהל עסקים, שנה ג׳.
אני ברגע זה כותב לכם מרומא שבאיטליה שם אני נמצא בחילופי סטודנטים באוניברסיטת LUISS.


רציתי לשתף אתכם באיך אני חווה את הדבר הגדול הזה שנקרא חילופי סטודנטים, מושג שכאשר שמעתי אותו בתחילת שנה א׳ באחד מהסשנים הראשונים של שבוע ההיכרות, ידעתי בוודאות שעל ההזדמנות הזאת אני חייב לקפוץ מכל ההזדמנויות השונות שיש בפנינו ברייכמן.


ואם כבר לקפוץ אז Fast forward להיום, בעוד כשבועיים מתחילים המבחנים ומי חשב שהסמסטר שהתחיל אי שם בשבוע הראשון של חודש ספטמבר כמעט הגיע לסיומו. בתקופה זו למדתי המון על התרבות המקומית, על הזיקה הגדולה שלהם לאוכל וכמה קולינריה היא שורש חזק פה באיטליה אשר מחברת בין הערים השונות במדינה.


חוץ מללמוד על התרבות והאוכל, התאהבתי בשפה האיטלקית והשתדלתי ללמוד כמה שיותר, לקחתי שיעורים פרטיים ללימודי איטלקית ותרגלתי אותה בכל סיטואציה אפשרית עם חברים מקומיים שהכרתי באונברסיטה.


בתקופה זו הספקתי לראות את רומא מכל הזוויות שלה (בעיקר דרך הרגליים ) ולבקר שוב ושוב בכל אתרי התיירות שלה ( הקולוסאום, הפנתאון, הוותיקן וכו' ) חוץ מזה גם ניצלתי את ההזדמנויות של הסופ״שים הארוכים לטיולים ברחבי איטליה לערים כמו פירנצה, נאפולי, ועוד כמה שפחות מוכרות אך עוצרות נשימה ומלאות באוטנטיות איטלקית. למרות כל החוויה האיטלקית הזאת, שמהצד נשמעת כמו פוסט של אחרי טיול שקצת התארך עם המשפחה, הגעתי לפה להיות סטודנט, להיות סטודנט כחלק מתוכנית החילופים זו חוויה עוצמתית, כי לא רק שניתנת לך ההזדמנות להכיר סטודנטים מקומיים אתה גם נחשף לשלל סטודנטים ממדינות אחרות בעולם אשר מגיעים עם תרבות ושפה שונה גם כן, ולכן ההזדמנות הזאת ללמוד ולשתף פעולה בשלל העבודות השונות לימדה אותי המון (המרצים תמיד בוחרים את הקבוצות ולסטודנטים אין חלק מהבחירה ).


אבל בכנות לא תמיד היה פשוט, הקורסים שבחרתי פה הם קורסים שנלמדים באונברסיטה כחלק מתוכנית MBA, והם כוללים הרבה מאמרי מחקר ופרזנטציות בפני הכיתה, זה מצריך ממך להיות ממש מסונכרן על הדברים ולתמרן בין הרבה עבודות במשך סמסטר שלם ולא רק בסופו.


אז אם אתם עדיין איתי… כמו שאמרתי מקודם Fast Forward להיום, בעוד כשבועיים מתחילים המבחנים, שבועיים מאוד אינטנסיביים שכוללים גם הגשת עבודות גמר של הקורסים ( כי פה המרצה לא בוחר - או עבודה או מבחן, אלה גם וגם ), תגיע החוויה כמעט לסיומה, לאחר המבחנים אני מתכנן לספוג עוד קצת מהתרבות המקומית ומהחברים החדשים שהכרתי בתקופה הזאת.


אני שמח מאוד שקיבלתי את הבחירה לטוס לחילופים והחוויה הזאת תישאר איתי לכל החיים וכך גם הכלים שרכשתי פה בפאן האישי,החברתי ובעיקר הסטודנטיאלי.


בסוף חודש דצמבר בדיוק בזמן לשנה החדשה תגיע החוויה לסיומה, אשוב ארצה לסמסטר האחרון של התואר וכמו השנה החדשה שתתחיל בקרוב, כך גם תתחיל החוויה הבאה.