ריברס מנטורינג 2024 – תוכנית המצטיינים של ביה"ס אדלסון ליזמות

 

מאת: גלי ביטרן, סטודנטית שנה ב' למדעי המחשב ויזמות

 

ביום שלישי האחרון קיימנו במסגרת תוכנית המצטיינים של ביה"ס אדלסון ליזמות את אירוע ה-Reverse Mentoring המסורתי, המתקיים בביה"ס מזה 7 שנים. זה היה אירוע השיא של סדנת "חדשנות בארגונים" אותה אנו עוברים בסמסטר זה.

 

הפורמט של ה-Reverse Mentoring הוא פשוטו כמשמעו: היפוך תפקידים. אנחנו, הסטודנטים, משמשים כמנטורים ויועצי חדשנות עבור נציגים בכירים של הארגונים המובילים בתעשייה. בהתבסס על הידע והכלים שצברנו בסדנת החדשנות, בתוכנית המצטיינים בשנה א', ובקורסים נוספים בתואר, הוטל עלינו התפקיד של מציאת פתרונות חדשניים ויצירתיים לאתגרים הפוקדים את הארגונים הללו.

 

השנה השתתפו באירוע נציגים משישה ארגונים: המרכז הרפואי קפלן, עיריית הרצליה, חברת שסטוביץ', TATA Consultancy Services, Shoesonline, וגולת הכותרת – ביה"ס אדלסון ליזמות באוניברסיטת רייכמן בעצמו. כל קבוצת סטודנטים זכתה לשבת ולהעמיק באתגרים של 4 חברות במודל של "שולחנות מוזיקליים", כאשר קיבלנו חצי שעה לכל מפגש ונדרשנו לפתח ביחד עם הנציגים פתרונות חדשניים לאתגרים שלהם.

 

לפני האירוע נדרשנו לבצע עבודת הכנה במסגרתה העמקנו באתגרים ששלחו הארגונים וביצענו תהליך מקדים של העלאת רעיונות תוך שימוש בכלים שלמדנו. ההכנה הייתה סופר משמעותית, שכן הגענו מאוד מפוקסים ועם רעיונות מעניינים שאיתם יכולנו לפתוח את השיח עם הארגונים, ולהתקדם ממנו לצעדים פרקטיים עבור הארגונים.

 

להתרשמותי, נציגי הארגונים מאוד התלהבו מהרעיונות היצירתיים שהבאנו מהבית ויחד עם השאלות המכווינות שהם שאלו אותנו תוך כדי המפגש, הצלחנו לחדד, לשפר ולמקצע את חלק מהרעיונות לכדי action items  לחברות! היה כיף לראות כמה ערך מוסף יש לנו הסטודנטים, כאשר אנחנו מגיעים "מבחוץ" לבעיה, מעולם תוכן אחר, ומדור צעיר יותר.

 

 

מעבר לאתגר הלימודי שמחתי להעשיר את ה-Network שלי ולדבר עם אנשים כל כך מקצוענים מהחיים האמיתיים. המחשבה שיום אחד נוכל להיות כמוהם ולהוביל את התעשייה היא מרגשת!

 

באופן אישי, יצאתי מלאת השראה! האירוע היה פותח אופקים ולא פחות ממאיר עיניים. כסטודנטית בת 23, שנמצאת בתחילת הדרך המקצועית שלה, היה מטורף בעיני לראות את שפע התחומים ועולמות התוכן השונים והמגוונים הקיימים בעולמנו. כל תחום הוא עולם ומלואו וכל נציג שפגשנו היה מומחה אמיתי בתחומו. יש כל כך הרבה דרכים בחיים לקיים עשייה משמעותית ומספקת והיופי בעיני הוא שכל אחד מאיתנו יבחר את הדרך שלו וילך בה למצוינות.

 

לסיכום, אני רוצה להגיד תודה רבה לדיקן ביה"ס, ד"ר יוסי מערבי על אירוע מלמד, מהנה, ומעשיר - ובאופן כללי על כל ההשקעה בתוכנית המצטיינים. תודה רבה גם לדנה ברדה ושלי עמית מסגל ביה"ס על הארגון המתוקתק כרגיל.

 

זכות לקחת חלק! - גלי ביטרן, סטודנטית שנה ב' למדעי המחשב ויזמות