איך מגיעים להתמחות בפורשה גרמניה?

23 ביוני, 2021

 

רועי אמודי הוא סטודנט שנה ג' במסלול מנע"ס-יזמות. בדומה לסטודנטים אחרים בשנה ג', רועי היה אמור לצאת לחילופי סטודנטים בלוס אנג'לס בUSC בסמסטר א של שנה ג' ובעקבות מגיפת הקורונה התכניות המקוריות השתנו וחילופי הסטודנטים בוטלו. לאור השינויים בתכנית המקורית רועי התבקש להירשם לאחד מהמסלולים המוצעים כפרויקטי גמר והרגיש כי הדבר המתאים למה שהוא מחפש זאת התכנית של "מובילים בחדשנות" בהנחיית ד"ר יוסי מערבי.

 

רגע לפני תחילת השנה האקדמית נפתחה הזדמנות עבור 3 סטודנטים שהתקבלו לתוכנית "מובילים בחדשנות" להשתתף בפגישה עם 20 מנהלים בכירים מפורשה גרמניה למטרת reverse mentoring. הפגישה התקיימה בזום ובה כל סטודנט לקח חלק בשני סבבים של בחינה ודיון ברעיונות המנהלים, גם רועי עצמו לא יכל לנבא לאן פגישת זום אחת תוביל אותו.

 

רועי שיתף אותנו: "לקחתי חלק בפגישה עם עוד כמה סטודנטים, בליווי סגן דיקן בית הספר ד"ר יוסי מערבי ודר זלינגר שמנהלת את קשרי התעשייה של בית הספר. במהלך הפגישה חילקו אותנו לחדרים וקבוצות קטנות שבהם ניהלנו מספר דיונים על מגוון רעיונות שהמנהלים דיברו עליהם. מילדות אני מאוד אוהב מכוניות והרגשתי שאני מצליח לבלוט ולהיות פעיל בפגישה עד שאחת המנהלות אמרה בהומור: "נראה שמצאנו מתמחה חדש". ברגע שהיא אמרה את זה הבנתי שאולי קיימת כאן הזדמנות מאוד מיוחדת עבורי בהינתן המצב וההשלכות של הקורונה. אחרי שהסתיימה הפגישה שלחתי לאותה מנהלת מייל באופן אישי, הצגתי את עצמי והסברתי מדוע אני מתאים להתמחות בפורשה ושאשמח "לממש" את הצעתה".

 

רועי שיתף אותנו כי המנהלת אהבה את המייל שהוא שלח, הציגה את עצמה בתגובה וסיפרה לו בהרחבה על התפקיד שלה -מנהלת "פורשה קלאסיק", יחידה ארגונית עצמאית כחלק ממחלקת המכירות הענקית בפורשה המתמקדת במכוניות הוותיקות של פורשה ומתנהלת מול השווקים השונים בעולם, ובה כל הפונקציות הרלוונטיות החל מניהול מוצרים, פיתוח, איכות, רכש, שרשרת אספקה לוגיסטיקה ועד מכירות, שיווק, פיתוח עסקי ועוד.

 

"אחרי ההתכתבות בינינו התחלתי תהליך מיונים להתמחות בפורשה, אפשרות שהייתה עד אז מיועדת רק לסטודנטים גרמנים. התראיינתי למחלקת שיווק ומכירות וגם לניהול מוצר. עברתי ראיון עם נציג מכל מחלקה ועקב תחום הלימודים שלי אתאים יותר למחלקת שיווק ומכירות. לאחר הקבלה התחיל תהליך בירוקרטי מורכב וארוך שאותו הצלחתי לעבור בזכות נחישות ומציאת פתרונות יצירתיים. כשהייתי במיונים פניתי לד"ר יוסי מערבי שנתן לי את תמיכתו לבצע את ההתמחות במקביל ללימודים בזום".

בפברואר האחרון, עבר רועי לגרמניה והתחיל את ההתמחות, בתנאים של עבודה מהבית לאור המצב. בעקבות הסמינר שמבצע עם ד"ר יוסי במסגרת התכנית "מובילים בחדשנות", החל רועי להתעסק גם בתחום החדשנות בחברה. באוגוסט הקרוב הוא יסיים את ההתמחות עם ידע וניסיון רב שצבר בתחומים השונים בהם עסק במהלך ההתמחות.

 

שנשאל על התרומה של התואר להתמחות, רועי שיתף אותנו: "התואר חשף אותי לנושאים וכלים שונים בעולם העסקים והכין אותי לעולם היזמות והחדשנות. כשהגעתי להתמחות בחברה, יכולתי לראות, להבין ולהרגיש כיצד פועלת ההטמעה המורכבת של האספקטים הרחבים והשונים בחברת ענק. ראיתי כיצד משתמשים בכלים שלמדנו בתואר בעסק גדול, ויכולתי לבחון כלים שלמדתי באופן תיאורטי, בעולם האמיתי.

 

הופתעתי ממערך החדשנות בחברה ומהיסודיות שבה מוטמעות תיאוריות שלמדתי בקורסים השונים בתואר. בנוסף הופתעתי מהקלות שבה ניתנה לי האפשרות להשתלב בצורה פעילה, כעובד צעיר וחדש, בפורום החדשנות של החברה".

 

מאחלים לרועי המון בהצלחה בהמשך, ולבינתיים - תקופת בחינות מוצלחת!