אתגר PIGGY – שבוע אוריינטציה בבי"ס אדלסון ליזמות

 

מאת: אלון אליאב, סטודנט שנה א' ליזמות וכלכלה

 

בשבוע הראשון ללימודים, "שבוע אוריינטציה", זרקו אותנו ישר למים בצורה שמאפיינת את רוח בית הספר ליזמות – Learning by doing. התכנסנו בשתי פעימות, כלל הסטודנטים לשנה א' בבית הספר ליזמות, וקיבלנו אתגר מיוחד: על ידי שימוש באפליקציית “PIGGY”, היה עלינו לייצר את ה-one pager הטוב ביותר שיכולנו לחברת סטארט אפ צעירה. לצורך כך חולקנו ל-72 קבוצות של ארבעה, וכל רביעייה עבדה על חברה אחרת: Pumba, Monto, Fibo, Tuto, Wisor – כולן חברות שיצאו מבין כותלי אוניברסיטת רייכמן.

 

למי שפספס/ה או לא זוכר/ת, חברת PIGGY היא סטארט אפ שייסד שאול אולמרט, יזם סדרתי שהקים את Playbuzz המצליחה. PIGGY נועדה להחליף את וורד וגוגל דוקס, על ידי יצירת עורך טקסט שמותאם לדור ה-Z. ב-PIGGY ניתן ליצור, לעצב ולערוך תוכן בצורה חדשנית ומהירה, באופן שמתכתב עם המאפיינים של הדור הצעיר – מסרים קצרים, וידאו ותמונות, ועבודה מהסמארטפון ולא מהמחשב.

 

אז יצאנו לדרך, ותוך שעה אחת של עבודה כל רביעייה הגישה את התוצר שלה. משם התכנסו חבר השופטים שכלל את אולמרט עצמו, אופיר גינסברג – מנהלת שיווק ומוצר בPIGGY-, ומנהלות המסלולים של כלכלה (ד"ר גייל גלבוע פרידמן) ושל מדמ"ח ומנע"ס (ד"ר רויטל הולנדר ופרופ' דפנה קריב). בסופו של התהליך, שתי קבוצות מתוך ה-72 זכו, וקיבלו פרס מדהים: ארוחת צהרים עם קבוצה של מנכ"לים, יזמים ומשקיעים, באירוח של חברת PIGGY. לשמחתי הייתי באחת הקבוצות שזכו בפרס, וזכיתי להכיר את אותה קבוצת אנשים מדהימה.

 

 

במסגרת הארוחה, הגיעו ארבעה אורחים מלבד אולמרט:

דניאלה גלבוע - מייסדת ומנכ"לית AIVF, סטארט אפ שמשתמש ב- AI (Artificial intelligence – בינה מלאכותית) לשיפור תהליך ההפריות החוץ גופיות (IVF).

 

יעל ויזל - מייסדת ומנכ״לית זיקית, שבעזרת computer vision (ראייה ממוחשבת) מאפשרת לחברות אופנה לעשות באתר שלהן הדמיה של מדידת בגדים לפי מידות הגוף של המשתמש. זיקית נמכרה בחודש מאי האחרון לוולמארט ב-200 מיליון דולר.

 

ניר אורן - סמנכ״ל פייסבוק ישראל, שהביא זווית קצת אחרת מהאקוסיסטם הטכנולוגי בישראל.

דב מורן - משקיע ותיק ומנהל קרן השקעות שמתמקדת בחברות Deep tech, המציא מלא דברים שכולנו מכירים כמו דיסק און קי ודיסק און צ'יפ (טכנולוגיה שמשמשת ליצירת כרטיסי סים). דב נחשב לאחד הבכירים בהייטק הישראלי, וחלוץ טכנולוגי בתעשייה.

 

זכינו לשמוע כל אחת ואחד מהם מספר סיפור עם מוסר השכל יזמי לצידו, ולאחר מכן נהנינו מארוחה נחמדה וקצת מינגלינג.

 

חוויה אחת ששווה לספר עליה, הייתה ויכוח לא מתוכנן בין דב לבין יעל וניר. דב טען שכל חברות הענק הבינלאומיות עושות נזק גדול מאוד להייטק הישראלי בזה שהן פותחות כאן מרכזי R&D ושואבות אליהן את כל המהנדסים על ידי הצעת משכורות עתק שחברות סטארט-אפ צעירות לא יכולות להתחרות בהן. יעל וניר, מנגד, טענו שדווקא המקומות האלה הם המקומות שבהם אותם מהנדסים צוברים ידע וניסיון שאחרי זה משרתים אותם בהקמת סטארט-אפים ישראליים חדשים…. תחליטו אתם מי צודק, מה שבטוח – היה מרתק לשמוע, והיה אתגר שווה במיוחד!