ביקור חברה ב-Parametrix Insurance

 

ביום ראשון האחרון ה-15/05/22, ביקרנו סטודנטים משנה א' ומשנה ב' הלומדים בבית הספר ליזמות בחברת parametrix insurance.

 

חברת parametrix insurance היא חברת insurtech המבטחת downtime של חברות גדולות. ההגדרה של Downtime היא בעצם כאשר האתר או השירות של החברה נופל או קורס וכתוצאה מכך החברה מפסידה הרבה מאוד כסף. החברה ששירותיה קורסים מפסידה כסף בעיקר כתוצאה מאיבוד לקוחות, תדמית רעה ועוד שלל השלכות של שירות לא מתפקד. בנוסף, בדרך כלל, החברה גם נקנסת מהרוגלטור. לדוגמא: השנה כאשר אפליקציית רובין הוד לסחר במניות קרסה לכ- 8 שעות, הרגולטור בארצות הברית קנס אותה בסכום של כ- 70 מיליון דולר. Parametrix insurance נוסדה בשנת 2019. מייסדיה הם: תמיר כרמל, יונתן חצור, אורי כהן ונטע רוזי. עד היום החברה גייסה כ30 מיליון דולר.

 

את פנינו קיבל יונתן חצור, אחד המייסדים ומנכ"ל החברה. המפגש היה מפגש אינטימי שאפשר מקום לשאול שאלות ולהעלות סוגיות שמעניינות אותנו,הסטודנטים.

 

במהלך המפגש יונתן סיפר לנו אודות parametrix insurance, המבנה הארגוני של החברה, מדוע הוקמה, באילו קטגוריות היא מתמקדת ובאיזה שלב צמיחה היא כרגע נמצאת. יונתן סיפר לנו את הסיפור האישי שלו, והסביר לנו על הדרך היזמית שעבר: בהתחלה כתלמיד באוניברסיטת רייכמן, הכניסה שלו לתכנית ,zell הקמת חברה ראשונה ומכירתה ולבסוף הקמת parametrix insurance. שמענו מיונתן על משמעות הצוות, על האתגרים שעמדו בפניהם, כגון: גיוס כסף ראשוני להקמת המיזם, חינוך השוק ולבסוף גיוס עובדים. כמובן שגם שמענו מפי יונתן על שאיפות וחזון החברה.

 

היה מרתק לשמוע את הגישה של יונתן וצוותו, המחשבה של להיכנס לשוק ענק ומיושן, להבין שזהו מרתון לטווח ארוך של כ-10 שנים לפחות, לשמוע על כל החששות והטעויות שהודה בהם בכנות, ובאופן כללי להבין איך חברת ביטוח עובדת, ואיך מוכרים ביטוח.

 

המחשבה שיונתן וצוותו הגיעו לחברת ביטוח ענקית עם רעיון ומצגת בכדי לגייס כסף, מבלי לקוחות משלמים, וכיום הוא אחת מחברות הביטוח הצומחות בעולם, מדהים ומעורר השראה.

 

בביקור, נוכחתי לדעת כי parametrix insurance עצמה שונה מחברות ביטוח אחרות בכך שהיא בעצם מבוססת טכנולוגיה. האידיאולוגיה של יונתן וצוותו, הייתה כי היום רב חברות הביטוח הגדולות מיושנות. בנוסף, רב החברות בעולם הולכות להיות מבוססות טכנולוגיה, ובאופן כללי השירות שהם מציעים הוא טכנולוגי לחלוטין ובעיקר לחברות מבוססות טכנולוגיה: או שהיה downtime או שלא היה.

 


ולכן, כלל המערכות, האמצעים וההתנהלות בparametrix insurance מבוססות קידמה וכן, מורכבת מאנשי מקצוע שמבינים טכנולוגיה. לחברה יש טכנולוגיה חדשנית שיודעת לאתר בדיוק משווע האם הdowntime התקיים או לא, ובכך גם מונעת הונאות ביטוחיות. בנוסף אם באמת התגלה במערכות שהיה downtime, parametrix שולחת את כספי הפיצוי עד כ 15 יום מתאריך התקלה ובאופן ישיר, מהיר וקל, לחברה שהתקלה התרחשה אצלה, מבלי תהליכי תביעה ארוכים מאוד שמתרחשים באופן כללי בעולם הביטוח.

 

התרשמתי מהביקור וזכיתי לראות מקרוב חדשנות, יצירתיות, ומקצועניות. נוכחתי לשמוע ממקור ראשון על העבודה המעניינת שחברות הביטוח עושות ולמדתי רבות על עולם הביטוח. היה מדהים לשמוע כי בעלי התפקידים שעובדים בחברה הם טאלנטים, אנשים נדירים שאותם ההנהלה איתרה בפינצטה (כדוגמת עובד בכיר שהגיע לאחר 15 שנים בהן היה מנהל בכיר בAIG בלונדון).

 

יונתן ציין בשיחה את היכולות של בעלי התפקידים בחברה ואת הייחודיות שהם מביאים איתם. נראה שאי אפשר לנהל ארגון מצליח שכזה בלי האנשים הנכונים. חברת parametrix insurance היא עוד הוכחה לכך.

 

למדתי המון והרגשתי שיצאתי עם נקודות למחשבה ועם השראה!
ללא ספק אני חושב שביקורי החברה הם הדובדבן שבקצפת בבית הספר ליזמות! אני מאמין שמי שלא מגיע לשמוע ממקור ראשון אודות מייסדים, מנהלים וחברות מוצלחות ומצליחות, מפסיד למידה משמעותית, קשרים, והשראה.