האקתון שבוע היכרות 2022

מאת: דנה רפפורט, שנה א' כלכלה יזמות

 

כחלק משבוע ההיכרות באוניברסיטת רייכמן במסלול כלכלה יזמות השתתפנו בתחרות האקתון. האקתון הוא אירוע יזמות אינטנסיבי בו המשתתפים מקבלים אתגר ומתחלקים לקבוצות במטרה לפתח רעיון או המצאה שיענו את האתגר שבגינו נערך ההאקתון.

 

בתחילת התחרות, שני נציגים מבנק הפועלים העבירו לנו הרצאה על הבנק ועל הפעילות שלו. לקראת סוף ההרצאה, הנציגה הסבירה כי רוב הלקוחות שפותחים חשבון בבנק מסויים לא עוזבים אותו גם בחייהם הבוגרים ולכן גיוס לקוחות בגיל הצעיר הוא שלב קריטי בהרחבת קהל הלקוחות העתידי. בנוסף, היא הסבירה כי רוב התנאים ללקוחות בגיל צעיר הם אותם התנאים בכל הבנקים ולכן כדי לגייס לקוחות חדשים יש למצוא פתרונות קריאטיביים, לצאת מהקופסא – וכאן בא החלק שלנו. התחלקנו ל12 קבוצות, כשהמטרה של כל הקבוצות היא להציע רעיון בזמן מוקצב לגיוס לקוחות צעירים כאשר הרעיון המוצע צריך להיות ריאלי ובר ביצוע.


בסיום הזמן, כל הקבוצות התבקשו לשלוח מצגת שמסבירה על הרעיון שלהם. מתוך 12 קבוצות נבחרו 4 קבוצות שהציגו את הרעיון שלהן בפני כל התואר, ומתוך ה4 קבוצות נבחרה קבוצה אחת מנצחת.

 

כאשר התחלקנו לקבוצות, עשינו היכרות בין חברי הקבוצה (רובנו לא הכרנו אחד את השני עד לאותו הרגע) והתחלנו לחשוב על רעיון. כל אחד מהקבוצה הציע רעיון, אותו שאר חברי הקבוצה ניסו לפתח ולהתאים לכלים ולידע שניתנו בהרצאה.
לאחר מכן, בחרנו את הרעיון שנשמע הכי טוב, פשוט, יעיל ומתאים לאחוז הגבוה ביותר באוכלוסייה.

 

קו החשיבה שהנחה אותנו היה מה המאורע המחולל בו בן אדם נזקק לחשבון בנק ואינו יכול להתנהל יותר עם מזומן. הגענו למסקנה כי שלב זה הוא שלב הפקדת המשכורת הראשונה.


אנחנו מאמינים שרוב הצעירים פותחים חשבון בנק בשלב בו הם מתחילים לעבוד ולכן חשבנו שזמן זה הוא הזמן הטוב ביותר לבנק להפעיל את המאמצים להביא את הצעירים.


אסטרטגיית השיווק שלנו מסתכמת בתקשורת b2b מול חברות גדולות במשק המתפרשות על מגוון מגזרים בהם עובדים נערים ונערות צעירות. נזכרנו כי בתקופת הקבע בצבא (בה רוב חברי הקבוצה היו לפני הלימודים) פתחנו קרן פנסיה. לרובנו לא הייתה קרן פנסיה קיימת בשלב זה, ולכן נפתחה לנו קרן פנסיה ב״הראל״ – חברה איתה הצבא עובד ומבצע שיתוף פעולה. בעקבות שיתוף הפעולה, לחברת ״הראל״ מצטרפים מספר גדול של לקוחות חדשים באופן סדיר וקבוע.


הבנו כי רוב האנשים – כולל אנחנו – מעדיפים להישאר בפנסיה שנפתחה להם ולהישאר איתה בעתיד במקום לבצע סקר שוק ולהבין מי מציע את התנאים הטובים ביותר. תהליך זה יכול להיות מורכב ולקחת המון זמן שרובנו נעדיף לחסוך אותו ולהימנע ממנו.


הבנו שניתן לפעול באותה הצורה גם עם חשבון הבנק – בנק הפועלים יכול לעבוד יחד עם מקומות עבודה בהם רוב הצעירים עובדים (חנויות בקניון, מסעדות וכו׳) וכך לגייס לקוחות חדשים שכנראה ימשיכו בבנק הפועלים גם בחייהם הבוגרים – כפי שלמדנו בהרצאה.


כשהקריאו את הקבוצה שלנו ב4 קבוצות שנבחרו להציג התרגשנו מאוד. היינו הקבוצה האחרונה שהציגה את הרעיון, מה שיצר אצלנו מתח עד הרגע האחרון. לאחר הצגת הרעיון, ראשת המסלול ונציגי בנק הפועלים התייעצו, וכשחזרו הודיעו על הקבוצה המנצחת. כמובן ששמחנו מאוד לשמוע שאנחנו הקבוצה המנצחת.

 

התחרות הייתה מאתגרת, מעניינת ובעיקר הייתה דרך מעולה לפתוח את תחילת התואר ביזמות.

 

חבריי לצוות הזוכה: ליאורה דננברג, ברק שלפוק, דניאל פומרנץ, אלון כהנא, אלעד ויינשטיין ואנוכי, דנה רפפורט